Avatar billede stiff Nybegynder
16. august 2004 - 12:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette e-mail link i formular

Jeg har oprettet en tabel, som jeg kan søge i via en formular. I min formular kan jeg søge/sortere i min tabel.
Er der nogen der ved (og hvis ja, hvordan) om man kan lave link direkte til en mail du har liggende i en Outlook folder? Det skal være en slags "path", så når du klikker i din tabel på en given knap, åbner den specifikke mail. Det drejer sig om et stort antal mails, så jeg er ikke interesseret i at gemme hver enkelt mail, og så linke til dem på den måde. Pft.
MVH stiff
Avatar billede hekla Nybegynder
16. august 2004 - 16:28 #1
Lokaliser din .pst-fil, som er Outlook's datafil.

I Access:
Vælg Filer/Hent ekasterna data/Sammenkæd tabeller...
Vælg Exchange() som filtype
Find din .pst-fil
Vælg f.eks. Indbakke

Herefter kan du arbejde direkte i dine E-amils direkte fra Access
Avatar billede stiff Nybegynder
17. august 2004 - 09:18 #2
Idéen er glimrende, og kunne godt gå som en løsning. Men jeg vil gerne kunne linke specifikt til en mail som ligger i en bestemt folder. Problemet er, at Outlook integrerer samtlige af ens mails i .pst filen.
Avatar billede hekla Nybegynder
17. august 2004 - 10:07 #3
Når du har linket tabellerne, kan du lave en udvælgelsesforespørgsel, og vælge den email, du vil linke til.
Avatar billede stiff Nybegynder
17. august 2004 - 11:28 #4
Perfekt. Det spiller. Tak for hjælpen!
Avatar billede hekla Nybegynder
17. august 2004 - 12:01 #5
Hvis du er tilfreds med svaret, skal du acceptere det.
Avatar billede hekla Nybegynder
23. august 2004 - 21:54 #6
.
Avatar billede stiff Nybegynder
06. september 2004 - 10:47 #7
Tak for hjælpen