Avatar billede hnteknik Novice
15. august 2004 - 21:42 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Lille foreningsregnskab søges

Jeg skal have rettet op på et gammeldags foreningsregnskab for 60 medlemmer, årlig indbetaling, få udgiftsposter. Kassekladde og dobbelt bogholderi. Ingen moms. Udskrifning af girokort.

Jeg kan nok lave sådan et, men hvis nu nogen lå inde med et rigtigt godt et, så ma kunne pille i.

Gerne også i excel.

Kan nogen hjælpe.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 22:22 #1
Kan du bruge et gratis system baseret på Access så er Sigma Regnskab måske en mulighed
http://www.sigmaregnskab.dk/
Avatar billede hnteknik Novice
15. august 2004 - 22:45 #2
Det var da utroligt. Helt gratis og helt åben. Tak skal du have. Det skal bare lige rettet til så det virker for en medlemsforening.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 23:14 #3
Jeps, du skal lige have rettet til så det passer dig bedst og sikkert fra bunden have lave din egen kontoplan, der opfylder jeres behov. En godt tilrettelagt kontoplan er alfa og omega efter min erfaring. Kører selv et lille foreningsregnskab med 12 årlige opkrævninger/indbetalinger og har valgt at alle medlemmer oprettes i debitormodulet som kunder. Dermed kan medlemmer til enhver tid få et kontoudtog og der er et fint overblik over debitorer = mellemværende med medlemmeer..
Det er måske lige meget nok at gøre ud af det med én årlig indbetaling.

Lægger dette som svar i fald du er tilfreds.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 23:21 #4
Har du brug for et rent fakturaprogram baseret på Access kan du hente det her
http://www.funsoft.dk/
Avatar billede oniel Nybegynder
16. august 2004 - 02:27 #5
Og et andet gratis program - men denne gang LAVET til foreninger ;-)

http://www.vigforeningsprogram.dk/e107/news.php

Prøv at kigge på det.
Avatar billede hnteknik Novice
16. august 2004 - 07:14 #6
Tak begge to - lige hvad jeg skal bruge.
Avatar billede kjeldc Nybegynder
15. december 2007 - 16:33 #7
Et Excel program kan hentes ved at sende en email til kjeldc@tdcadsl.dk
Programmet har kasseklade med transaktionsnummer med plads til ca 60.000 transaktioner pr år, Ubegrænsetantal konti, medlemskartotek, udgiftsgrupper, automatisk debitering af kontingent hver måned, opdateret årsregnskab og årsafslutning
Avatar billede hnteknik Novice
15. december 2007 - 22:52 #8
Det kunne jeg godt tænke mig at se. Tak som byder. Henrik
Avatar billede kjeldc Nybegynder
17. december 2007 - 12:26 #9
Der er åbenbart lidt problemer med kalenderen, så jeg har en udgave hvor kalenderen er udskiftet med et tekstfeldt. Så må man skrive dato i stedet for at vælge
Avatar billede hnteknik Novice
17. december 2007 - 13:06 #10
Hej Kjeld - tak for tilsendte. Jeg har ikke fået kigget på det endnu - juletravlhed.
Jeg har en hjemmestrikket kalender, som popper op i Access - måske kan den bruges efer omskrivning til excel VBA ?

Men du må godt sende mig din tekstfelt udgave.
Avatar billede oleviolin Nybegynder
09. januar 2009 - 00:40 #11
Avatar billede kjeldc Nybegynder
29. juli 2010 - 10:23 #12
"Et Excel program kan hentes ved at sende en email til kjeldc@tdcadsl.dk
Programmet har kasseklade med transaktionsnummer med plads til ca 60.000 transaktioner pr år, Ubegrænsetantal konti, medlemskartotek, udgiftsgrupper, automatisk debitering af kontingent hver måned, opdateret årsregnskab og årsafslutning

Det er IKKE mere muligt at hente dette program.

MVH Kjeld
Avatar billede hnteknik Novice
01. august 2010 - 21:25 #13
Det er helt ok Keld, Jeg har fået dit program for et par år siden. Tak for det, Vi har lige skiftet kasserer og hun har valgt oleviolins og det er helt enkelt - dog uden kontingentstyring.