Avatar billede neander Nybegynder
15. august 2004 - 16:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adresselinje ikon forsvinder

Jeg har lavet et ikon til mit site med Happyicone. Hvorfor forsvinder det nogle gange fra browseren - både i foretrukne og i adresselinjen?

Hvordan kan man få det til at fungere stabilt?
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 17:07 #1
Der bliver gemt filer på Temporary Internet Files, hver gang du er inde på en webside, hvis du sletter dem, så forsvinder dit ikon, eller hvis der kommer nye filer i Temporary Internet Files som så overskriver de gamle filer.

Du kan sætte din diskplads op på maksimum.
Din Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Indstillinger -> der kan du slette dine filer og sætte dit diskplads.
Avatar billede neander Nybegynder
15. august 2004 - 17:10 #2
Men der findes ikke nogen metode i HTML, javascript eller ASP, hvor man kan bestemme at ikonet skal reloades HOS DEN BESØGENDE?

Jeg synes da det er synd hvis nogle af mine gæster på sitet går glip af det ikon jeg har lavet...
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 17:21 #3
Det er irreterende hvis man har brugt flere timer på et ikon og hvis det så ikke ses.
Men jeg kender ikke til noget script eller kode, som kan søre for at ikonet bliver reloadet hos brugeren.
Avatar billede neander Nybegynder
15. august 2004 - 17:24 #4
Jeg lader lige spmål stå lidt tid, i håbet om at der måske er andre der sidder med løsningen.
Avatar billede neander Nybegynder
15. august 2004 - 18:01 #5
Det irriterer mig lidt det her... hvis jeg f.eks. går ind på BT.dk og tilføjer den foretrukne bliver deres ikon omgående vist.

Kan det tænkes der er forskel på om man refererer til ikonet på denne måde (BT):
<link rel="shortcut icon" href="/icon/favicon.ico" type="image/x-icon">

eller på denne måde (jf HTML.dk):
<link rel="shortcut icon" href="/grafik/ikon.ico">

??
Avatar billede thedeathart Nybegynder
15. august 2004 - 18:03 #6
du kan ikke lave noget som tømmere brugens cache, det skal den enkelte selv gøre.
Dog plejer det af ske af sig selv. PRøv at bruge Firefox som browser, og se om det stadig sker i den.(hvis du ikke allrede gør)
Avatar billede neander Nybegynder
15. august 2004 - 18:05 #7
thedeathart > Men det er ikke hos mig selv det er vigtigt. Det der er vigtigt for mig er, at ikonet med sikkerhed vises hos den besøgende.
Avatar billede knudgert Nybegynder
15. august 2004 - 21:11 #8
Du kan ikke gøre noget for med sikkerhed, at andre altid vil kunne se dit ikon.
Du kan jo ikke bestemme over deres browser, men du kunne jo foreslå dem at bruge Opera eller Mozilla/Firefox for de har ikke det problem.
At sætte størrelsen op på temp. internet files er en dårlig ide, da det vil gøre at man på et tidspunkt kun kan gemme billeder som *.bmp og man kan ikke bruge "vis kilde".
Avatar billede neander Nybegynder
18. august 2004 - 13:04 #9
tak for hjælpen folks. Dem der føler de har fortjent points bedes lægge et svar :o)
Avatar billede neander Nybegynder
20. august 2004 - 09:05 #10
.
Avatar billede neander Nybegynder
20. august 2004 - 21:00 #11
må lukke... nu er der gået 5 dage, og ingen har lagt et svar :o)