Avatar billede deleuran Nybegynder
14. august 2004 - 10:40 Der er 7 kommentarer

Login og password

Min SuSE 9.1 er begyndt at spørge efter et login og password under opstart. Jeg har et password men ikke et login. Hvordan kommer jeg videre i opstarten. Jeg har prøvet at geninstallere men med samme problem
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2004 - 10:44 #1
Der mp da ihvertfald være et brugernavn root på maskinen.
Avatar billede deleuran Nybegynder
14. august 2004 - 11:51 #2
jeg har prøvet at skrive login;´:root og password og så skriver den et eller andet med " have fun"

Hvordan kommer jeg videre? Jeg har prøvet at skrive adduser men det virker ikke
Avatar billede janpo Nybegynder
14. august 2004 - 13:26 #3
Hvis den skriver "Have fun", så er du logget ind.
Hvis du gerne vil lave nye brugere, så brug useradd. Prøv at skrive, "man useradd" og læs dig til hvordan den virker.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
14. august 2004 - 13:50 #4
når du er logget ind, kan du skrive startx, og du vil få grafik frem på skærmen. (forudsat at din x-server er opsat korrekt).
Avatar billede oz2kas Nybegynder
14. august 2004 - 13:50 #5
Undskyld.
Se venligst bort fra min posting som et svar.
Det var ment som en kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2004 - 15:36 #6
I SuSE kan det til tider være en speget affære at tilføje nye brugere i textbaseret mode. Du skal som anført af "oz2kas" logge ind som root og herefter skriver du "startx" uden "" når du har din grafiske brugerflsde går du ind i YAST og vælger brugerhåndtering. Du kan også i textbaseret mode skrive "yast" og her vælge brugerhåndtering men den er lidt mere kompliceret som hvis du er i grafisk mode
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2004 - 17:20 #7
Har du fortsat ikke fået det til at køre ??