Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 19:16 Der er 55 kommentarer og
13 løsninger

Foreløbig vurdering af desitech.dk

I må gerne lige tjekke desitech.dk for at se hvad I synes om designet...
Den er ikke (slet ikke) optimeret til Netscape endnu, så du skal helst se den i IE 5*
Hvis du har IE 4*, må du meget gerne skrive, hvis der er noget, der ser forkert ud...

I må også gerne rette fejl i tekster o.s.v...

Endelig ville en ?@13 være dejligt :o)

http://www.desitech.dk/
Avatar billede realone Nybegynder
26. februar 2001 - 19:21 #1
Jeg synes, at designet er meget godt, men virker det ikke lidt forkert at skrive alt tekst på engelsk og så skrive priserne i kroner?? Man burde også kunne vælge mellem dansk og engelsk...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. februar 2001 - 19:21 #2
Jeg synes at den er helt vild kanon fed.

Jeg synes måske at teksten i main og about er lidt trykke.... Prøv evt. at kaste et logo ind, som på fx. preferences. (det ser godt ud)

Ellers intet at rapportere herfra......

Farverne er helt vildt fede sammen....

10@13

-Anders
Avatar billede realone Nybegynder
26. februar 2001 - 19:24 #3
Jeg kan især godt li\' linkene....Kanon fed effekt!
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2001 - 19:25 #4
Designet er godt
Jeg kan meget godt lide den måde du markerer de links ude til venstre på

10@13 herfra også

mvh. Simon
Avatar billede jmf Nybegynder
26. februar 2001 - 19:26 #5
Flot design !

Dog er skrifttypen i menuen lidt kedelig at se på og ødelægger designet en smule. Det ville måske se bedre ud hvis du lavede menuens tekst med .gif filer, og en lidt pænere skrifttype.

Ellers utroligt godt farvevalg.

Også 10@13 fra mig :)

/JmF
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 19:26 #6
realone> Kan godt se problemet :o) Men der kommer også en dansk version, når jeg får taget mig sammen...

a-torsten> Du mener brødteksten, ikke? Den er lidt \"stor\", ja.. Jeg har også overvejet at sætte noget ind, men jeg ved ikke rigtigt hvad... Nogen forslag?
Avatar billede realone Nybegynder
26. februar 2001 - 19:26 #7
11@13
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 19:28 #8
jmf>> menuen er gif :o)
Har du nogle gode skrifttyper, der ville passe ind?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. februar 2001 - 19:28 #9
rfogh..... Tjaa.. I about ku du jo sætte et billede af dig selv ind. Hvis du har et med jakkesæt på så spiller det jo max.....

-Anders
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
26. februar 2001 - 19:28 #10
Kanon side!
Kan godt lyde farverne! mMåske burde du lave links skriftstørelserne lidt mindre!!!!

Jamen jeg tror jeg vil give den 11@13 hvis du for lavet det med linkende!
Avatar billede jmf Nybegynder
26. februar 2001 - 19:29 #11
Øøøhhh host host...det havde jeg ikke opdaget...*G*

Hmmm, giv mig 10 minutter, så kan jeg lige finde nogle.

/JmF
Avatar billede php Nybegynder
26. februar 2001 - 19:31 #12
11@13
Begundense
Et okay design men jeg måtte sætte min opsægning ned til MEGET NED før den så godt ud, det ligner bare en prik på skærmen i 1600 x 1200
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. februar 2001 - 19:31 #13
Under \"prices\" står der for større projekter, see \"Info\", her virker det til der hentydes til et punkt i menuen der skulle hedder \"info\".

Men utrolig pæn farvesammensætning, og funktionen når man holder musen over et link er også meget god.

Du skriver webdesign i to ord hele tiden. Mit engelsk er ikke så godt men er det ikke i ét?

10^@13
  |

Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 19:31 #14
a-torsten>> Hehe... Slipsebillede... Det må jeg ha\' :o)
Jeg ved ikke helt om det passer ind med billeder i den ret tegneserieagtige grafik... Men jeg må jo prøve... Så er spørgsmålet jo bare, om jeg skræmmer kunderne :o)  ( fotx.net/rfogh )

autoexe>> links skriftstørelserne?? Menuen, eller hvad?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. februar 2001 - 19:34 #15
rfogh.... Ej da... En pæn baggrund, en habit og et knivskarpt kamera.. så er den hjemme.....

-Anders
Avatar billede jmf Nybegynder
26. februar 2001 - 19:36 #16
rfogh >> Nææ, har ikke lige nogen liggende, men hva med den i dit logo, bare i mindre størrelse. (Hvis ikke det er den samme)
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 19:37 #17
php>> Hmm.. Ja.. Men den skal jo gerne være i billedet i mindre opløsninger... Det bliver du nok desværre nødt til at leve med :o)

tommyf>> info: Meningen er, at man skal klikke på \"Bigger projects\", men det fremgår nok ikke tydeligt nok... Nogen idéer?
Svjv er webdesign (dansk) i to ord på engelsk (web design)... Jeg var nemlig selv i tvivl, så jeg surfede lidt rundt, og på alle sites lavet af engelske/amerikanske folk stod der \"web design\"... Men du må meget gerne vise mig noget andet :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 19:39 #18
a-torsten>> OK! Det må jeg ha :o)

jmf>> Det er den samme :o)  (ganske almindelig Verdana - som på resten af siden...)
Avatar billede jmf Nybegynder
26. februar 2001 - 19:42 #19
Dam\'n i knew it. Synes bare at den ser lidt kikset ud. Hvis du evt. kunne lave teksten mere glat ville den være hjemme.
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 19:44 #20
jmf>> Det kan jeg prøve... Men den er grabbed fra et html-doc og derefter sat ind i gif\'en.. PSP skrev det nemlig ikke i samme proportioner som IE... Sært...
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 19:50 #21
Meget flot site.

Efter min smag er der for meget tekst på din start-side. Det må gerne være nogle få ord, med større skrift-typer, som hurtigt fortæller den besøgende at du laver web-design. Som det er nu skal man læse en del før man finder ud af hvad du kan :o)

Under \"References\" havde jeg forventet at kunne se et eksempel på et Logo til Delphinarium.dk
Den side du linker til indeholder ikke noget logo.

Under \"Prices\" bør du nok lige gøre opmærksom på om priserne er incl. eller excl. MOMS.

Som sagt et flot design. Jeg er ikke så god til det med karakterer, så det hopper jeg over :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 19:56 #22
microtec>>
Tror du det vil hjælpe, hvis jeg satte fire billeder ind (som på ref./links) til at understøtte teksten?

\"Delphinarium.dk\"-logoet er lige oppe til højre :o)

Moms er vel ikke noget problem, sålænge jeg tjener under 20.000 om året...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
26. februar 2001 - 19:58 #23
Hej Rune.

Jeg tror, at du skal tænke lidt over dine tekster igen. En god regel er, at ingen tekstlinie bør indeholde mere end 45 anslag og at man altid bør begrænse sin tekst til det mest nødvendige. Mit forslag til din tekst på forsiden:

\"desitech.dk

You have now found your new company to design your web page.

Contact us.

Together we will evolve your ideas, and lay the foundations for your future website.

desitech.dk keywords are co-operation, creativity, and costumer satisfaction and this site are one of many designs we express\".

Måske du også bør overveje om ikke det, at du opgiver din status som enegænger og studerende tjener dit ønske om \"kunder i butikken\". Et andet aspekt er, at du udtrykker dig på engelsk ... hvad er formålet med det ?. Jeg tror du vil få (meget) store problemer, hvis det skulle lykkes dig at tiltrække udenlandske kunder. Det vil måske knibe for dig at formidle kulture, værdier og sproglige særkender.

Et andet ting der bør få din opmærksomhed er, at du har link på dit logo til forsiden på forsiden. Og måske ville din udmærkede animation have større effekt hvis den alene lå på dit logo, det er ligesom lige lidt for meget at få den gentaget 6 gange - synes jeg, men det er jo en smagssag
.
Dog synes jeg at du er godt på vej og er glad for at du holder dine farver i komplementærspekteret (lyseblå / orange).

mvh. Tony
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 20:10 #24
rfogh >> Jeg tror forsinde stadig virker for \"Tung\", selv om du indsætter et par billeder.
Der er alt for meget tekst til at give et hurtigt indtryk af hvad du egentig laver.
Du kunne måske flytte noget af teksten ind under \"About\". Du er jo egentligt begyndt at fortælle om dig selv.

*gg* Jeg kikkede kun efter \"Delphinarium.dk\"-logoet i venstre øverste hjørne. Det er det naturligste sted at placere det.
Når man klikker på linket til Delphinarium.dk åbnes den i et lille vindue, hvor logoet IKKE er synligt. Ikke så heldig, når du vil vise et logo frem :o)

Det med MOMS´en var nu mest ment for mig som evt. kunde. Du skal ganske rigtigt ikke opkræve MOMS, når din omsætning er under 20.000 om året.
Problemet er bare når jeg kommer som firma-kunde, så er det nemlig ikke lige meget om prisen er med eller uden MOMS, da jeg så kan fratrække MOMS (hvis prisen var incl. MOMS).
Den er lidt svær, da du jo ikke må skrive \"excl. MOMS\" når du ikke er MOMS-registreret.
Jeg kan ikke lige komme i tanke om en god formulering nu.
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 20:15 #25
tony>> Mange tak for din grundige besvarelse!
Jeg laver altid lange sætninger, hvilket nok ikke er så smart i dette tilfælde... Vil bestemt tænke over det, og bruge nogle af dine forslag.

Om jeg skal nævne at jeg er student eller ej ved jeg ikke rigtigt... Det lugter lidt \"smart\", hvilket jeg tror nogen gerne vil have, men der er selvfølgelig også nogen der tænker, at det er useriøst...

At den er på engelsk er egentlig bare, at det skulle være der på et tidspunkt... Der kommer også dansk version (som bliver den prmære) inden den bliver \"officiel\"

Jeg mener ikke at du får linket \"gentaget\" 6 gange, da du jo klikker på et af gangen... Jeg synes det skal blive som det er... *hehe*
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 20:22 #26
microtec>>Jeg tror at billeder samt tonys forslag meg kortere tekst vil løse lidt op på det...

Og noget skal ind under about... :o)

Jeg bestemmer IKKE vinduets størrelse... Det gør DU (brugeren) :o)

Hehe.. excl. moms, som ikke er der alligel... Spooky...
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 20:32 #27
rfogh >> Jeg bestemmer IKKE vinduets størrelse. Hvis du ikke gør det, er det Microsoft, som gør *gg*

Det er længe siden jeg har kodet hjemmesider, men jeg mener nu godt du kan tvinge browseren til at åbne et maksimeret vindue med dit link.
En anden mulighed kunne være at hente selve logoet ned på dit site. Delphinarium.dk er jo fuldstændig ligegyldig, med mindre du har kodet den (det kan enda virke direkte skadeligt for di forretning).

Ja, du har fattet problemet med momsen *lol*
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 20:34 #28
Hvordan har du for øvrit tænkt dig at dine kunder skal kunne kontakte dig på Eksperten.dk??
Jeg ville nok fjerne den kontakt-mulighed. Den er vist kun for os nørder ;o)
Avatar billede ntweb Nybegynder
26. februar 2001 - 20:37 #29
Flot design, men vil I lave webdesign internationalt? Hvad med at starte i DK, og så skrive hele siden på dansk?!
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. februar 2001 - 20:44 #30
microtec>> *duh* :o)

Ikke maksimeret, men jeg kan da bestemme en størrelse... Men det vil jeg ikke, da folk som regel selv bedst ved, hvad de vil have...
Logoet bliver jo også vist på det lille billede på ref. :o)

Som sagt så er den kontaktmulighed alternativ :o)  Den bliver fjernet...

ntweb>> Som sagt kan jeg bedst lide at skrive på engelsk... Teksten kommer selvfølgelig også på dansk... Jeg mener bare det ser mere \"proff\" ud, hvis der også er engelsk med... Og skulle man være heldig at få en udlænding på krogen, ville det jo se godt ud under referencer :o)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
26. februar 2001 - 21:32 #31
\"Problemet\" med moms er vel ikke så stort. Hvis du er >=18 tager det ca. 10 min. at få et se-nummer hos skattefar. Ellers er der måske et familiemedlem der vil træde til. Hvis du er på SU så tjek lige om der er forhindringer ved at have selvstændig virksomhed som B-indkomst (hvis maks. 65.000 / år).

Hvis du vil have private såvel som erhvervskunder kan du evt. have to specifikke undersider eksl. og incl. moms ... Og kommunikationen er vel heller ikke helt den samme til begge kundegrundlag ?

Jeg vil endnu en gang bede dig om at overveje om dine tekster ikke bør være på dansk. Hvis du får udenlandske kunder og skal arbejde med budskaber, kundesegmenter / -værdier og kommunikationsplaner vil du nok løbe ind i problemer hvis du sidder i DK uden eksakt udenlandsk viden.

<Keep up to god spirit !>

Tony
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 21:44 #32
tony_breindal >> Du glemmer at der skal laves MOMS-regnskab når man er MOMS-registreret.
Glemmer man at aflevere det til tiden, er fanden løs med bøder og alt muligt.

Hvis omsætningen ikke er ret stor, mener jeg ikke det er besværet værd :o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. februar 2001 - 23:28 #33
kikke i NS6 så sikkert hårdere kritik end du fortjener:

menu-orden står uroligt og rokker sideværts ved mouseover.

teksten i hovedfeltet er for meget \"en stor klump\". Lav tom linie mellem paragrafferne.

meget lille nytteareal som om siden er designet til 550 * 350. Tror du ikke du kunne få den til at brede sig lidt med større font i større vinduer.

logobilledet er dejligt enkelt og umiddelbart læsbart, men desværre ikke særlig kønt.

NS6 går vist glip af noget foroven tilhøjre, ser en blå baggrundsklods i størrelse til ca et banner.

Kan man ikke få worldonline til at tage dit domænenavn ind på deres DNS så du slipper for det frameset?

references siden pludselig MEGET rarere at kikke på. de små billeder og paragrafadskillelse hjæpler enormt. men stadig: gør fonten større.

for mange email adresser på kontakt siden. Jeg ville anbefale blot een og en seriøs en: rune.fogh@desitech.dk (forudsat desiteck whoisser til rune fogh) de andre smager af amatør og gratis-email.

Glæder mig til den bliver NS-optimeret også :)

mvh JakobA
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
27. februar 2001 - 08:07 #34
Selvfølgelig skal der laves momsregnskab, men hvis der er kunder i butikken bliver sådanne trælse opgaver selvfølgelig uddelegeret. En god regnskabsmand kan købes for 250,- kr. / time samt han kan klargøre til revisor og føre dit bogholderi så du / man kan koncentrerer sig om det der er en del af ens livskvalitet ... at lave sites.

Tony
Avatar billede rfogh Nybegynder
27. februar 2001 - 08:21 #35
tony>> Jeg er <=18, men sålænge jeg tjener <20.000 behøver jeg jo ikke at registrere mig... Problemet er bare at få det formuleret :o)

Og mine tekster skal OGSÅ være på dansk...

microtec>> Nemlig ;o)

jakoba>> Menuen er iorden på IE :o) BTW: Er gif\'erne (i menuen) static eller animerede..?

Hvis jeg laver tomme linier tror jeg, at det bliver for \"småt\" (små linier...)

Om den skal være større/have større font ved jeg ikke rigtig... Det vil jeg lige overveje...

Hvorfor er mit logo ikke kønt? :o(

Det blå skal være hvidt :o)

Det er kun midlertidigt, at den ligger hos wol...

Hmm... e-mail-aliasser... Det er jo bare et spørgsmål om at skrive det (forwarder til admin@desitech.dk)... Men firmaet bliver nok snart udvidet med en ekstra mand, så så skal vi jo have vores egen...
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. februar 2001 - 09:05 #36
Der var eet af menypunkterne hvor gifferne forsvandt gradvis. i NS6.
Nu (i IE4) er der ingen amimation, og med nyttearealet centreret i vinduet ser det knap så småt ud (i NS6 var det oppe i toppen).
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
27. februar 2001 - 14:08 #37
OK helt i orden - jeg slutter her med:

Webdesigner dagspris (8 timer): 4.000,- kr.
Timepris = 500,- kr.

20.000 / 500 = 40 timer

Og hvis du arbejder 2 timer pr. dg. (eksl. weekend !) når du dine 20.000 på 20 dg. !

Held & Lykke derude - Tony
Avatar billede microtec Nybegynder
27. februar 2001 - 14:24 #38
tony_breindal >> Jeg tror ikke man skal forvente 500 Kr. i timen som nystartet freelance web-designer *gg*
Det er de priser man betaler hos en prof. web-designer med uddannelsen i orden :o)

Start i det små, så du får lov til at vise at du kan noget. På den måde får du også nogle referencer og noget erfaring.

Der er mange om budet, så hvis man lægger hårdt ude med 500 Kr. i timen, så tror jeg ikke du kommer til at lave noget. Det er dine referencer for dårlige til :o(

Start i det små og lade det udvikle sig.
Også held og lykke fra mig :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
27. februar 2001 - 17:21 #39
jakoba>> Hmm.. Det er meningen det skal være centreret :o)

tony>> Nok lidt høj pris at starte med :o)
Mange tak for besvarelserne.

microtec>> Jeg starter lavt :o)
Mange tak til dig også (og resten af jer :o) )

Hvad synes I forresten om priserne?
Avatar billede skadedyr Nybegynder
27. februar 2001 - 17:41 #40
Kort vil jeg lige blande mig i debattten, jeg har firma og handler en del i udlandet, på samme måde som du nu vil handle med andre lande, du kan ikke udføre arbejde udenlands uden at være momsreg. cvr. nr. se nr. specielt ikke hvis der er tale om eu-lande, de skal simpelthem bruge dit se.nr. for at handle med dig.
Mht. til web design kan jeg oplyse at man kan, de rigtige steder få lavet endog meget store websider med masser af billeder for 10.000 kroner, konkurrencen på det marked er meget stort og folk vil meget gerne have noget at lave.
Din side er fin, men du bør holde dig til at lave webdesign i Danmark, det bliver for avanceret uden erfaring og viden på området.
Avatar billede rfogh Nybegynder
27. februar 2001 - 18:18 #41
skadedyr>> Det var også planen i første omgang :o)
Avatar billede skadedyr Nybegynder
27. februar 2001 - 18:26 #42
Bortset fra det så syntes jeg ikke dine priser er for høje, hos langt de fleste firmaer forhandler man sig til en pris, jo mere arbejder jo billigere bliver siden, altså i forhold til den reelle pris, man skal starte et sted og ikke ret mange kender i virkeligheden de mest anerkendte webdesignere, de vælger helt tilfældigt ud fra det indtryk de får ved at besøge din egen side, kan de lide det de ser, betaler de også gerne prisen.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
27. februar 2001 - 18:33 #43
Iøvrigt tjek vores egen hjemmeside, den har kostet 10000,00 kroner, der vil sikkert være en hel masse som syntes det er dyrt, men når alt kommer til alt så er der sgu da ingen da vil lave så meget arbejder for de småpenge. Vi har fået så meget ros og posetiv kritik, okay på eksperten var der selvfølgelig også skidt kritik, men ikke desto mindre er vores kunder boligselskaber og de er for at sige de mildt ovenud tilfredes med resultatet, i vores termologi er det der er vigtigt.    www.dkss.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
27. februar 2001 - 18:39 #44
rfogh >> bum, bum, bum, jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dine priser.
Det er umuligt at vide hvad \"design 500 Kr\" dækker over. Taler vi om et stykke grafik, en web-side eller et hel site?
De fleste proffér oplyser IKKE priser på deres side, men oplyser at der skal indhentes tilbud.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
27. februar 2001 - 18:48 #45
Okay det må jeg give microtec ret i, men igen det viser bare at jeg, måske nogen af os, overhovedet ikke ved hvad prisen dækker over, eller hvad grafik m.m. er. Ha Ha Ha.
Man kunne da godt oplyse en pris på en webside med feks. 5 billeder, grafik, logo, opbygning m.m. altså en færdig side til små virkomheder.
Avatar billede rfogh Nybegynder
27. februar 2001 - 19:14 #46
skadedyr>> Pæn side :o)
Og du har ret.. Prisen spiller nok ikke den store rolle...

microtec>> Det er meningen, at du skal klikke på \"design\" og se hvad du får... Med design får du et styks design :o) Det er mest beregnet til kodere, der mangler noget pænt, eller andre designere, der har travlt...
Avatar billede microtec Nybegynder
27. februar 2001 - 19:43 #47
rfogh >> Prøv lige at klikke på \"design\".
Teksten \"Design - what you get\" og \"If you need a design for\" fortæller ikke mig ret meget om hvad det er jeg får for 500 Kr.

For 1200 Kr. kan jeg få \"A presentation on the web - your face to the world\"

Hvis absolut vil have en prisliste, hvad jeg tror er uklogt, bør du understøtte den med virkelige eksempler, der viser havd man får.

PS: Hvis 1200 Kr. er det andre kalder et \"Web-visitkort\" er dine priser alt for høje. Der er faktisk firmaer, der tilbyder et sådan gratis i håb om at der kommer er rigtig web-design job siden hen.

Avatar billede skadedyr Nybegynder
27. februar 2001 - 19:47 #48
rfogh. tak for god kritik af vores webside, men som du ser er vores side ikke perfekt heller, masser af ting kunne gøres bedre, men der er lagt et særdeles stort arbejde i siden og man kan altså få en del for 10000,00 kroner.
Webdesignere tjener bare ikke kassen vel ???
Der er ganske enkelt for mange af dem og alt for mange får dem lavet af hjemmewebdesignere.
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. februar 2001 - 17:02 #49
microtec>> Nu er siden jo ikke færdig... Det jeg mangler bl.a. beskrivelserne.

Hvad menes med web-visitkort?

skadedyr>> Diskussionen om der er for mange webdesignere har jeg taget med mange :o)  Men man må jo prøve... Og eftersom der i de seneste dage har været et par stykker, der har haft for meget at lave - og dermed givet arbejde væk - tror jeg, at der er noget at komme efter...
Jeg skal ikke være millionær efter tre jobs, men derimod prøve at tjene lidt penge på min hobby :o)
Avatar billede techno_dk Nybegynder
28. februar 2001 - 18:03 #50
Svedig og enkel side:
13@13 fra mig...
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. februar 2001 - 20:03 #51
techno>> Du må gerne uddybe lidt :o) - hvad kan du specielt godt lide?
Avatar billede techno_dk Nybegynder
28. februar 2001 - 20:08 #52
Jeg kan godt lide hele konseptet med de der bobler der danner dit logo og at det er i postkort format og ikke mindst knapperne med den der effekt    ...alt for sygt :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
28. februar 2001 - 20:12 #53
rfogh >> Et web-visitkort er en enkelt web-side, som kort indeholder et firmadresse, telefon-nr. mv. samt logo og evt et enkelt foto.
Det benyttes at firmaer, som gerne vil være synlige på nettet, men som ikke er klar til et egentligt web-site.

Hvis det er det du tager 1200 Kr. for at lave, er din pris for høj :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. februar 2001 - 20:21 #54
microtec>> Njah.. Det var også meningen, at der skulle stå noget tekst omkring firmaet :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
28. februar 2001 - 20:31 #55
rfogh >> Jeg tror du spænder ben for dig selv ved at lægge ud med så højt prisniveau. Husk du er ikke en prof. web-designer, men en dygtig amatør :o)
Som sagt, er der rigtig mange om budet og der er andre, som laver et web-visitkort gratis eller for få hundre kr.

PS: Det er vel kunden selv, som leverer teksten om dem. Den har du ingen forudsætninger for at skrive. Sådan er det også hos de proffesionelle web-designere jeg har været i kontakt med.
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. februar 2001 - 20:38 #56
microtec>> Hmm... Jeg må lige genoverveje priserne :o) Men det holder vel ikke, at et design koster mere end en presentation..?
Avatar billede microtec Nybegynder
28. februar 2001 - 20:51 #57
rfogh >> Hvis jeg var dig, ville jeg helt lade være med at have priser på siden (det er der forøvrigt ikke mange der har).
Du risikerer at skræmme kunderne væk. Det er meget bedre at få dem til at kontakte dig, så I kan få en snak om hvad der skal laves og du får mulighed for at forklarer hvorfor prisen er som den er.
Det kunne jo også være du fik mulighed for at \"sælge op\", altså at kunden starter med at vil have lavet noget billigt og simpelt, men efter at have talt med dig ender med at købe mere en det egentligt var tiltænkt. Det sker faktisk ofte ;o)

Skriv et eller andet i stil med \"kontakt os for et uforbindende tilbud\" eller \"kontakt os for et konkurrencedygtigt tilbud\" alt efter hvor \"supersælger-smart det\" skal være (eller om du er Jyde eller Sjællænder *gg*).

Nå, det har ikke meget med dit design at gøre, men er det rent markedsførings-mæssige :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. februar 2001 - 20:57 #58
microtec>> Tjah... det kunne godt være jeg skulle skrotte priserne :o)

Jeg er JYDE :o)

Markedsføring skal også til :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
28. februar 2001 - 21:04 #59
rfogh >> Nemlig.

Ingen markedsføring = ingen kunder
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. februar 2001 - 21:08 #60
microtec>> Det er jo det... :o)
Avatar billede darkhero Nybegynder
04. marts 2001 - 19:21 #61
rfogh>>

Hvordan har du lavet den menu-effekt... den er bare SÅÅ FED! =)

Hvad ska\' der til at blive selvstendig WEB-Designer?

Hvor gammel ska\' man være?

Ska\' man have en sppeciel uddannelse?

//DarkHero
Avatar billede darkhero Nybegynder
04. marts 2001 - 19:25 #62
Sorry for alle stavefejlene....
Avatar billede rfogh Nybegynder
07. marts 2001 - 17:09 #63
darkhero>> Menu\'en: Et par gif\'er - en, når musen er over - en når musen forsvinder...

Du skal have lyst, tid og \"talent\"...

Du skal helst være over 1 år, da du så har lettest ved at styre musen :o)

Uddannelse??? Det ser jo nok flot ud, men det er da lige meget... Jeg har da set mange sider der er lavet af \"amatører\", som er ti gange flottere end noget som nogle med uddannelse kunne lave...

Men du må da prøve at smide et par links, så vi kan se, hvad du har lavet :o)
Avatar billede kbruun Nybegynder
13. marts 2001 - 15:00 #64
Lækkert lækkert lækkert - dog er der en smule Telia over det alle dine cirkler....
Giver 11@13
Avatar billede rfogh Nybegynder
14. marts 2001 - 17:40 #65
Tak for alle kommentarerne..!

kbruun>> Du må godt uddybe lidt :o)
Avatar billede darkhero Nybegynder
14. marts 2001 - 20:03 #66
>>rfogh

Hva\' mener du med at du har sat et par gid\'er sammen? via Java?

Jeg ville meget gerne have det script du bruger eller den java du bruger (er det ok?)

//DarkHero
Avatar billede kbruun Nybegynder
14. marts 2001 - 20:15 #67
Jeg synes den er svinsk lækker din side, dog minder alle cirklerne bare en tand for meget om Telia\'s nye logo. Måske er det bare mig der er blevet lidt for påvirket af alle de reklamer jeg ser :o)
En ting mere er, at det er en smule irriterende at hele billedet (incl. baggrunden) skifter/blinker når man skifter side. Er det ikke på en eller anden måde muligt at ligge en permanent baggrund og så kun skifte indholdet indenfor rammen ?
Avatar billede kbruun Nybegynder
14. marts 2001 - 20:16 #68
...se www.telia.dk