Avatar billede runeevers Nybegynder
11. august 2004 - 18:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ulden tilgang til omverdenen

Hej Eksperter!

Jeg besidder en Acer Aspire 2001 labtop notebook, og har et problem med tilgangen til det fagre internet. Problemet ligger i at få adgang til nettet via det trådløse netkort. Jeg kan snildt logge på nettet enten via kabel opkobling eller via GPRS. Problemet opstår så snart jeg logger på et trådløst netværk. Kan uden komplikationer logge på netværket, men der er beklageligvis ikke hul igennem. Kan med rimelig plausibilitet fastslå at det IKKE er opsætningen af router eller accespoint der halter, idet jeg har testet på ~10 netværk og hotspots.

Vh Rune Heickendorf
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2004 - 18:38 #1
95 % af alle de netværks problemer jeg ser skyldes dårlige netkort. Hvis du har mulighed for det, så prøv med en andet netkort, hvis det virker uden problemer, så har du svaret,

Bor du i nærheden af Frederiksberg så har jeg noget udstyr, de er velkommet til at komme forbi og lege med
Avatar billede runeevers Nybegynder
11. august 2004 - 18:43 #2
Interessant teori, men tror desværre IKKE det vil være fremmeligt for reklmationsretten at man begynder at skifte indmad på en labtop. Iøvrigt er der ingen problemer med at logge på alverdens netværk med glimrende signalstyrke, - har blot ingen netadgang. Ellers tusind tak for dit generøse tilbud! Jeg er bosat indenfor umiddelbar nærhed, så hvis du har andre tricks i ærmet kan det ske det bliver aktuelt.
Avatar billede runeevers Nybegynder
05. november 2004 - 14:37 #3
Problemet bestod af fejlagtig oprettelse af netværksbro.