Avatar billede larssiebert Nybegynder
11. august 2004 - 16:37 Der er 4 kommentarer

manglende filer på localhost xml

jeg får en fejlmeddelelse som følger -

The system cannot locate the object specified. Error processing resource 'http://localhost/siebert/DTD/xhtml1-strict.dtd'.

mangler jeg en fil på localhost ?

på forhånd tak...
Avatar billede roenving Novice
11. august 2004 - 16:39 #1
Der skal stå:

"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"

-- og det skal forekomme som de to allerførste linjer i dit html-dokument (ikke engang et linjeskift må der være foran !-) sådan:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
  "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
Avatar billede roenving Novice
11. august 2004 - 16:49 #2
-- og en dtd-fil er en html-standard Document Type Definition, så den bør under ingen omstændigheder hentes fra andre steder end W3C, som styrer standarderne !-)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2004 - 10:33 #3
roenving: Man kan jo også lave sine egne XML-dokumenter, som ikke nødvendigvis er i et standardiseret format, og så vil DTDen jo ikke ligge hos W3C. (Men så bør man absolut ikke kalde den samme navn som en normal standard.)

larssiebert: Hvis dit dokument er normal XHTML 1.0 Strict, så skal du bare gøre, som roenving skriver. Ellers skal vi have flere oplysninger.
Avatar billede roenving Novice
12. august 2004 - 13:27 #4
-- og selvfølgelig vil det være muligt, at man af en eller anden grund laver webudvikling uden kontakt til internettet, så man havde kopieret dtd'en lokalt, men det lyder usædvanligt usædvanligt !-)

-- og sandbox kan selvfølgelig have ret i, at det er en custom dtd-fil, men det lyder ikke sådan !o]