Avatar billede torbenclausen Nybegynder
11. august 2004 - 11:46 Der er 15 kommentarer

Audio driver nx7010

Hej
Jeg er på jagt efter en audio driver til én hp compaqnx7010...
Kan ikke finde den på deres hjemmeside eller nogen andre steder?
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?pnameOID=380681&locale=en_US&taskId=135&prodSeriesId=380679&prodTypeId=321957&swEnvOID=228

Nogen der evt kan hjælpe med at finde den??

TC
Avatar billede trekkies Juniormester
11. august 2004 - 11:51 #1
Da du købte den computer, var der ingen cd med, med driver til computeren?
Avatar billede trekkies Juniormester
11. august 2004 - 11:55 #2
Gå ind på denne side:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?locale=da_DA&pnameOID=380681&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=380679&lang=da&cc=dk

Du skal vælge hvilket sprog og styresystem du bruger.

Ellers kan du kontakte HP's support center, og de kan tilsende en cd med driver.
http://welcome.hp.com/country/dk/da/contact_us.html
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
11. august 2004 - 12:04 #3
Jow, men hvor i verden den befinder sig aner jeg´ikke (det er en comp der står på mit arbejde som jeg har formateret...)

Driveren er ikke på den side du linkede til, og det vil være fedt at få fat i den hurtigere end hvis hp skal sende den...

Kan man ikke hente den fra producenten af lydkortets hjemmeside? (ander ikke hvem det er)
Avatar billede trekkies Juniormester
11. august 2004 - 12:22 #4
Prøv at gå inde på denne side:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/CoreRedirect.jsp?targetPage=ftp%3A%2F%
2Fftp.hp.com%2Fpub%2Fsoftlib%2Fsoftware3%2FCOL5525%2Fob-19930-1%2FSP27542.exe

Der står at det er til et modem, men også til AC'97, og det plejer at være en driver til lyd.
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
11. august 2004 - 12:38 #6
Hmm virker ikke...
Er der ikke en måde man kan finde ud af hvilken producent kortet er og så hente det fra deres web?
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2004 - 13:01 #7
Hav`  mener du med virker ik` ?
Prøv dette program, download, installer og du har alle oplysninger om pc`ens harware.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
EVEREST Home Edition v1.10
Avatar billede kalb Nybegynder
11. august 2004 - 13:26 #8
Prøv dette link og gå lidt videre for jeg ved ikke helt hvad du søger.
jeg tror at >haverslev< er inde på noget af det rigtige

http://search.hp.com/gwuseng/query.html?submit.x=6&submit.y=6&qt=nx7010&la=en&col=hpcom+ccen+ccenfor
Avatar billede kalb Nybegynder
11. august 2004 - 13:29 #9
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
11. august 2004 - 13:46 #10
Nu har jeg hentet everest programmet - og rigtigt som trekkies sagde at ac´97 er driver til lyd... (under enhedsbeskrivelse står intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC´97 audio controller) Så det burde vel virke?
Problemet er bare at índe i device manager er der et spørgsmålstegn ud fra multimedia audio controller og den vil ik afspille noget fra media player...

Kan stadig ikke finde noget med audio der hvor alle andre drivere ellers er!

haverslev ->det jeg ikke troede virkede var ac´97 driveren...
Avatar billede milter Ekspert
11. august 2004 - 16:09 #11
Du har vel ikke fået lyden slået fra i BIOS ved en fejltagelse?
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
11. august 2004 - 19:12 #12
milter-> Nej det skulle jeg ikke mene! (hvordan kan jeg checke det?)
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
11. august 2004 - 19:41 #13
Så virker edt:o)
Fik mail fra hp support som sagde at jeg kunne bruge en driver fra en anden model (burde jeg have tænkt på)
Men mange tak for hjælpen!
Hvis alle smider svar kan i dele points som tak fordi i er så venlige og hjælpe:o)
Avatar billede trekkies Juniormester
11. august 2004 - 19:56 #14
Du kan give dine point til de andre eller tage dem selv.
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2004 - 20:29 #15
:o)