Avatar billede cardinale Nybegynder
07. august 2004 - 19:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskriver mærkelige tegn.

Hej

Bruger word 2000 og har åbnet et dokument skrevet i alm times new roman. Alt ser fint ud, men ved udskrivning kommer der nogle mærkelige sorte kasser i stedet for nogle af tegnene.

Har forsøgt at eksportere til pdf, og så skriver den fint ud. Nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 19:42 #1
Hvilke bogstaver / tegn skulle der have været printet?
Avatar billede cardinale Nybegynder
07. august 2004 - 19:46 #2
bare almindelige bogstaver.
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 19:48 #3
som f.eks, jeg tænker her på æ,ø og å. Måske en sprogindstilling der ikke er korrekt?
Avatar billede cardinale Nybegynder
07. august 2004 - 19:49 #4
Nej det er ikke det. Den kan godt skrive æ, ø og å, men nogen gange får den et flip. Kan det være en driver eller noget der skal opdateres?
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 19:54 #5
Når det ikke er en sprogindstilling er jeg blank, Printeren kan jo godt skrive i PDF. En opdatering - Muligvis, men jeg vil ikke give noget bud.
Men hvis der ikke kommer flere muligheder indenfor rimelig tid, var det da en mulighed at kontrollere, om der ikke er en driveropdatering på fabrikantens hjemmeside.
Avatar billede hcma Novice
07. august 2004 - 20:22 #6
der kan være gået kuk i printeren. prøv at afinstallere printeren helt - genstarte og installere den igen
Avatar billede mip Nybegynder
09. august 2004 - 18:05 #7
Det kan også være, en opsætning i printer driveren.
Hvis driveren står til at bruge sine egne fonte, kan man med fordel slå det fra så maskinen ikke bruger sine egne fonte men programmet downloader dem til printeren, Hvis dette ikke er muligt eller ikke virker er der som regel mulighed for at vælge print i grafik mode / hvad du ser er hvad du for (HP)