Avatar billede seekasr Nybegynder
07. august 2004 - 10:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC god nok til at vise film?

Hej

Jeg er ved at stille en PC op, der udelukkende skal bruges til at vise film på mit TV. Den er af ældre dato og derfor ikke så hurtig. Jeg er ikke helt sikker på indholdet, men det er ca. en 300-400MHz Pentium II/III CPU og 128/256MB SDRAM.

Herudover skal der så et TV-out grafikkort i. Her havde jeg tænkt mig at ofre omkring 500kr.

Men vil denne computer overhovedet være i stand til, at fremvise filmene flydende og godt? Den skal også kunne afspille de nyeste xvid/divx film.

Vh
seekasr
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 15:39 #1
Nej, det er ikke nok til de nyeste film.
Den vil komme ud for hakken ind imellem, men vil nok det meste af tiden kunne køre stabilt.
Jeg har prøveten 500 og en 733 med tvout og det meste af tiden kørte de fint, men en enkelt film med en mørk scene med spredt sne tog næsten livet af dem, mens det kørte fint på en Barton 2500. Der bruges rimeligt meget cpu-kraft for at afkode scenerne i divx og xvid.
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
07. august 2004 - 17:19 #2
Yes sir. Der skal ikke det helt vilde til, der er kun gfx kortet du skal kigge på. Og selvfølig også ha et godt/hurtigt dvd/cd drev eller bare harddisk...
Avatar billede seekasr Nybegynder
07. august 2004 - 17:22 #3
Harddisken er denne: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18967

hjaltejazzy: Synes dit svar savner lidt argumentation. tonnybrandt har nogle erfaringer,  der siger det ikke er godt nok. Hvorfor er du uenig?

Men tak for svar :)
Avatar billede hjaltejazzy Nybegynder
07. august 2004 - 17:28 #4
jeg har selv en 333 Pentium II CPU og 256MB SDRAM, og jeg har ikke haft problemer med det. Derfor er jeg uening med ham ;) og har kun oplevet at den brugte omkring de 10% af CPU´en... men det tv-out kabel du har skal jo da også være af ok kvalitet
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 17:42 #5
Ok, jeg kan kun vidergive de erfaringer jeg har, og på min Barton 2500 med 512 mb ram, bruger cpu'en mellem 15 og 25 % på wmplayer under kampscener fra Ringenes herre.

Men under de stille passager i filmen kan den godt komme ned under10 %, men det er altså på en Barton 2500. Jeg har ikke min bærbare 733 mhz hjemme så jeg kan se hvad den bruger af ressourcer.

hjaltjazzy >> Er du sikker på at det var dix og xvid film ? dvd, vcd og svcd bruger jo ingen ressourcer i forhold til en divx/xvid.
Avatar billede seekasr Nybegynder
13. august 2004 - 21:18 #6
Hvad siger du hjaltjazzy?
Avatar billede seekasr Nybegynder
05. februar 2005 - 14:24 #7
Har skaffet en PIII-800MHz og 512MB SD-RAM - og det kører fint.

tonnybrandt, opret et svar hvis du vil have point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 14:26 #8
Her kommer svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 14:37 #9
Takker for point :)
Avatar billede seekasr Nybegynder
05. februar 2005 - 14:47 #10
Tak for hjælp :)