Avatar billede proven Nybegynder
07. august 2004 - 10:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Blandet spørgsmål

Her lidt spørgsmål, de ligger nok ikk alle sammen i rigtige kategori, men de skal kunne køre på debian!

1) Har du nogen erfaringer angående Flubox og Xfce?
2) Kan du anbefale en proxy client? Så man går igennem proxyer!
3) Hvordan adder jeg mig til lydgruppen, så jeg ikk behøver skifte profil!?
4) Hvilken kommando skal jeg bruge, for at se hvor meget plads jeg har på min maskine?
5) Kender du nogen Kylix tutorials?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2004 - 11:03 #1
re 4)

df -k

re 5)

så vidt jeg ved er der dokumentation med Kylix
Avatar billede proven Nybegynder
07. august 2004 - 11:07 #2
Tak arne, tjekker det lige!
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2004 - 13:49 #3
1) ja - ?
2) det skal vel sættes op på i de enkle klient programmer
3) adduser brugernavn audio
4) df -h

for alle mulige andre fra så se debianguiden.dk
Avatar billede proven Nybegynder
08. august 2004 - 14:15 #4
space: 1) hvordan er det? Noget du vil anbefale? Godt fordi det er lightware?
2) mente et program, ligesom multiproxy.org
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2004 - 16:48 #5
well det er jo op til den enkle person. Jeg synes personligt der mangler nogle ting før jeg føler mig "hjemme"
Avatar billede proven Nybegynder
09. august 2004 - 07:35 #6
og de ting? Såsom en lommeregner?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2004 - 00:08 #7
4) Hvor meget plads er jo et vidt begreb. Hvis du mener harddiskplads, se tidligere svar. Hvis du mener hukommelse, så er kommandoen free et godt bud. Bemærk dog at Linux bruger så vidt muligt al hukommelsen. En stor del bruges nemlig til cache og buffer. Hvis du vil vide, hvor meget hukommelse der vil være til rådighed for nye programmer, du starter, skal du se på linien, hvor cache og buffer er trukket fra.

Formålet med at bruge al den ram er, at så længe hukommelsen alligevel er ledig, kan man jo lige så godt huske de læste filer, for hvis de nu skal læses igen. Så behøver de ikke skulle hentes fra disken igen, men kan læses direkte fra ram, som er meget hurtigere.