Avatar billede crazylip Nybegynder
06. august 2004 - 17:25 Der er 3 kommentarer

Hijack log hjælp..

Sidder ved en pc der har problemer med popups når de bruger netbank til nordea ... har lige kørt hijack og gemt loggen:

Logfile of HijackThis v1.98.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\Windows\Reminder.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe
C:\WINDOWS\System32\dailin.exe
C:\WINDOWS\System32\xdswmn.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\hijack\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.nordea.dk/sitemod/default/portal.aspx?pid=10039
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem219.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\Reminder.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [MMKey] C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\idnsiyih.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micro Update] dailin.exe
O4 - HKLM\..\Run: [scnkgpc] C:\WINDOWS\System32\xdswmn.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micro Update] dailin.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Micro Update] dailin.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1975F3EE-1BA6-453D-A4B0-2E73A81386D7}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{1975F3EE-1BA6-453D-A4B0-2E73A81386D7}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83
Avatar billede resist Nybegynder
06. august 2004 - 18:05 #1
Nu skal jeg kigge på loggen.
Avatar billede resist Nybegynder
06. august 2004 - 18:12 #2
Slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Herunder er der nogle filer, som du skal fixe. Sæt en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med HijackThis:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem219.dll (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\idnsiyih.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micro Update] dailin.exe
O4 - HKLM\..\Run: [scnkgpc] C:\WINDOWS\System32\xdswmn.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micro Update] dailin.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Micro Update] dailin.exe

----
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
----

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart).  Find og slet:

C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\dailin.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\xdswmn.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\idnsiyih.exe >>>> filen

Genstart almindeligt og send en ny log herind til tjek – tak.
Avatar billede crazylip Nybegynder
06. august 2004 - 18:43 #3
tak skal du ha..kan desværre ik poste nye log nu..blir i morgen