Avatar billede dingo2 Nybegynder
06. august 2004 - 10:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Se hvem der er logget ind

Jeg har oprettet en Login til de admin personer der skal lave ændringere på sitet, og så var det jeg godt ville have at der ved logout knappen stod navnet på brugeren der var logget ind.

lidt ligesom her på eksperten.dk i højre hjørne

den skal samtiget også bruges til at jeg skal kunne se i databasen, hvem der har oprettet hvad, så at når den bruger der er logget ind også bliver added hvergang til min database under de oprettelser der måtte være sket.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 10:42 #1
nu har du jo fejlagtigt lagt spørgsmålet under den forkerte kategori.
så luk det, og opret det i den kategori(sprog) som dit system er lavet i.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
06. august 2004 - 10:51 #2
?? er lavet i dreamweaver, derfor har jeg lagt det her.
Hvor skulle jeg ellers ligge det ??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
06. august 2004 - 13:28 #3
Hvis du bruger det indbyggede Log In User i DW.

Du kan udskrive brugerens Username sådant :

<%=  Session("MM_Username")%>

SÅ må du jo lave et opslag i databasen efter Username, få fat i tilhørende ID, og så gøre alt hvad nu vil med dette ID
Avatar billede bojohansen Nybegynder
06. august 2004 - 13:28 #4
Altså hvis vi snakker om .asp
Avatar billede dingo2 Nybegynder
06. august 2004 - 13:52 #5
Jeps, det var lige det jeg ledte efter takker, kiggede også efter det på nettet og fandt endelig en forklaring ala det.. her er link
http://www.macromedia.com/support/ultradev/ts/documents/passing_username.htm

thedeathart var åbenbart ikke klar over hvad jeg snakkede om eller også har han en dårlig dag.

Giv et svar Bojohansen og Points er dine..
Avatar billede bojohansen Nybegynder
06. august 2004 - 13:59 #6
Vi kan jo alle have en dårlig dag ;-)
Avatar billede thedeathart Nybegynder
06. august 2004 - 17:26 #7
nej, men jeg vidste ikke at dreamweaver brugte asp.

og dette lignede en klar fejlkategorisering. da loginsystemer er lavet i cgi sprog som perl,asp eller php.

Og hvis det var php, så havde jeg da en løsning.