Avatar billede cfs6254 Nybegynder
04. august 2004 - 11:11 Der er 9 kommentarer

NAT eller lignende på en D-LINK DI704P Router

Jeg har lige købt en router af den type som er beskrevet i titlen.
Jeg ville gerne lave et NAT for at kunne køre en FTP. Dette har ejg forsøgt via WEB-interface, under det menupunkt der hedder Virtuel server. Folk kan nu også logge ind på min FTP, både hvis jeg sætter den til at køre på port 21 eller port 17171 (jeg har lavet en virtuel server til begge porte). Dog er der det lille problem, at de ikke kan se indholdet af det directory som jeg har sat dem allesammen til at starte i på min FTP. Ligeledes kan de heller ikke uploade til min FTP.

Jeg bruger G6 FTP server da det er nemt at sætte op. jeg skal ikke udelukke at det er det program der laver problemet!
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
04. august 2004 - 11:21 #1
Det lyder somom det er G6'eren (BpFTP) der er problemet...

Da der er usansynligt mange muligheder for fejl-opsætning i det program, kunne det være smart, hvis du lavede skærm-kopier i et worddokument og enten mailede det til mig, eller fandt en hjemmeside jeg kan downloade det fra...

Alternativt kan du kontakte mig på Messenger (JB4731@hotmail.com)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
04. august 2004 - 11:21 #2
i aften......
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
04. august 2004 - 11:59 #3
Mange tak....jeg kontakter dig nok via MSN...
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
04. august 2004 - 12:00 #4
cool ;-) Jeg er hjemme ca. 17.00, så alt derefter er fint.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
13. august 2004 - 10:28 #5
Ok.. fandt vi løsningen?

For lige at ridse den op for de andre brugere:

1) Lav en NAT i Switchen med extern port 17171 til intern port 21 på FTP-server maskinen.

2) Start FTP programmet, som skal lytte på port 21.

Så skulle det køre...
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
13. august 2004 - 10:28 #6
Det er selvf en NAT i ROUTEREN... doh!!!
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
26. august 2004 - 14:45 #7
Spørgsmål lukket efter en lang kamp sammen med Wizaxjb som gjorde en stor indsats...tak for det
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
26. august 2004 - 14:45 #8
det var så lidt ;-) Vi snakkes ved!!
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
26. august 2004 - 14:46 #9
tak