Avatar billede perla Nybegynder
25. februar 2001 - 20:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Remote adgang til database via ASP

Hvordan skal connection stringen se ud hvis jeg vil have adgang til f.eks. data på domainet www.test.dk. Bibliotek er wwwroot/support. Databaseb er en Access2000. Kan ikke finde nogle referencer
Avatar billede medjeti Nybegynder
25. februar 2001 - 20:25 #1
Access understøtter så vidt jeg ved ikke remote connections - du skal nok have gang i noget SQL-server e.l.
(Jeg er dog ikke helt sikker)
Avatar billede netsrac Praktikant
25. februar 2001 - 20:26 #2
Det er korrekt, du kan IKKE connecte til en Access database som ikke ligger lokalt.
Avatar billede perla Nybegynder
25. februar 2001 - 20:28 #3
Kan det gøres med en MS SQL server og hvad er da connection stringen ?
Avatar billede brain Nybegynder
25. februar 2001 - 20:29 #4
enig...
Avatar billede perla Nybegynder
25. februar 2001 - 20:35 #5
Fundet på microsoft

It is possible to connect to a remote Microsoft Access database from Active Server Pages on an IIS Web server. To do this, you need to set up your connection string just as you would if the database were on the local server as described in the \"References\" section of this article. However, when the database is on a remote server, there are a number of additional configuration steps that should be taken to ensure that this works correctly.

Avatar billede medjeti Nybegynder
25. februar 2001 - 20:45 #6
Interessant... Kan du smide et link til den artikel?
Avatar billede perla Nybegynder
25. februar 2001 - 20:46 #7
kb : q253580
Avatar billede medjeti Nybegynder
25. februar 2001 - 21:22 #9
PRB: Microsoft Access Database Connectivity Fails in Active Server Pages ?
Avatar billede medjeti Nybegynder
25. februar 2001 - 21:24 #10
OK, jeg fandt den selv...

HOWTO: Connect to a Remote Access Database from Active Server Pages
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/5/80.ASP
Avatar billede perla Nybegynder
25. februar 2001 - 21:27 #11
Avatar billede perla Nybegynder
25. februar 2001 - 21:28 #12
OK
Avatar billede sone Nybegynder
27. februar 2001 - 07:53 #13
Præcis - deling af Access over flere maskiner fungerer ikke (det er Access simpent hen ikke bygget til).
Man kan dog lave et triks - noget med at sætte en lokal database til at replikere en database på en anden maskine.
Jeg kender ikke de nærmere detaljer - men jeg har hørt om folk der har fået det til at virke (dog med en delvist nedsat performance).
Avatar billede sone Nybegynder
27. februar 2001 - 16:25 #14
Hvad er der galt med vores svar - VIL du ikke høre sandheden?
Avatar billede perla Nybegynder
27. februar 2001 - 16:55 #15
Jo, men vis du læser ovenstående fra mig, kan du se at jeg har fundet svaret at det er muligt, så svaret er ikke korrekt. Jeg har dog ikke fået det til at virke, og har ikke fået nogle svar der kan bruges.
Avatar billede perla Nybegynder
18. marts 2001 - 23:28 #16
Lukker