Avatar billede karstenv Nybegynder
03. august 2004 - 13:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man styre Notes klienten til først at slå navne op på Domino?

Hej Derude

Kan man styre Notes klienten til at slå navne op i Domino Directory først og derefter den lokale names.nsf?

Jeg ved godt at den per default slår op i den lokale names.nsf først og derefter på server, men vi har et problem hos os vi har to brugere som har fået shortnames (loc og gt) disse giver to forkerte opslag hvis man bruger "enter" tasten, "loc" giver localdomainserver og "gt" giver en box som refereraer til nogle internet certicater "GTE CyberTrust Global Root/GTE CyberTrust Solutions, Inc./GTE Corporation/US"

Vi har testet forskellige settings "typeahead" osv. og er kommet frem til at den eneste mulighede for at slippe for fejlen er at klienten skal slå op på server aka Domino Directory først, alternetivt skal brugerne bruge "F9" tasten i stedet for "enter" og det ved i jo at det sku ikke smart.
Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 13:52 #1
det er en temmelig irriternede feature i notes, at der altid slåes op lokalt, vi har forsøgt at løse det ved også at vælge at vælge at der skal kontrolleres vedvarende i alle adressebøger (i lokalitetsdokumentet). Det er ikke nogen elegant løsning, men det er det bedste vi kunne komme frem til.
Avatar billede karstenv Nybegynder
03. august 2004 - 13:58 #2
Jep den løsning har vi osse prøvet, men den løser ikke problemet da alligevel stopper ved første "hit" og det bliver i den lokale adressebog ved de 2 eksempler je har givet, der findes flere eksempler men dam gad jeg ikke komme med, da disse to er rimelig simple at reproducere.
Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 14:17 #3
Notes er på mange punkter OK, men her mangler helt klart muligheden for at vælge opslag på serveren først, og helt optimalt at man kan styre 100% hvilken server der skal slåes op på... og om der overhovedet skal slåes op lokalt.. ;o) det ville brugeren nok ikke være særlig positive overfor
Avatar billede karstenv Nybegynder
03. august 2004 - 14:30 #4
Jeg hader at skulle "hjælpe" Lotus med deres product men man kan rette i designet for selve opslaget så det ikke slår op i alle dokumenter ($users)  på den lokale names.nsf, men "kun" i den oversigt som indeholder personer ($People).

Men det er at gå væk fra default, og det kan ende i noget der endnu værre.
Avatar billede Inge Nybegynder
03. august 2004 - 14:38 #5
Jeg har lavet en del ændringer i default design både på mailtempleaten men også et par stykker i NAB'en, og det er et helvede hver gang man opdaterer til ny version, da man hele tiden skal huske at have det hele med.
Det gør så desværre at vi sommetider vælger at opdatere serveren, men at overskrive nogle af de nye templates med den gamle tilrettede og gennemprøvede... det er jo ikke verdens bedste løsning, men i en snæver vending går det
Avatar billede noteshotline Nybegynder
03. august 2004 - 20:46 #6
Jeg havde en kunde, som havde en lokal kopi af serverens NAB og den var gemt som names.nsf - Da han glemte at replikere denne opstod der mærkelige problemer med at han kunne få forbindelse til serveren after at IP nummeret er skiftet.

MEN - man kunne altså godt have en lokal kopi af serverens NAB som første lokale NAB og derefter den personlige - Jeg har ikke prøvet det igennem, men det burde kunne lykkes.

/Hans Holt
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. august 2004 - 08:54 #7
Den løsning jeg søger er noget i ret niong af en setting i Notes.ini eller noget andet som er lidt nemmere at ændre da jeg har 5000 brugere som dette skal gennemføres hos er det ikke en løsning at lægge NAB'en ud til alle.
Avatar billede karstenv Nybegynder
09. august 2004 - 10:50 #8
Er der ikke noget at gøre?
Avatar billede noteshotline Nybegynder
13. august 2004 - 22:56 #9
Domino 6 har profiler, så du kan tvinge diverse opsætninger igennem.
Du kan lave en lokal replika af NAB og så skal notes ini indeholde:
Names = NAB, NAMES

NAB er replikakopian af din Domino Names.nsf

/Hans Holt
Avatar billede leif Seniormester
16. november 2004 - 23:56 #10
noteshotline -> Vil der så ikke være problemer med LocationsDocument ?