Avatar billede tbs120 Nybegynder
25. februar 2001 - 15:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NAT på Diva Lan ISDN Modem!

Hej!
Jeg vil gerne have opsat en FTP server på et Lan, hvor det skal være muligt for folk fra internettet at connecte til. Jeg bruger et Diva Lan ISDN Modem (router) som selvfølgelig er forbundet til internettet. Skal jeg ikke bruge NAT for at routeren kan dirigere trafikken fra en specifik port hen til en speciel IP (pc) på netværket?
Hvordan indstiller jeg det på routeren?
Avatar billede brain Nybegynder
25. februar 2001 - 15:23 #1
Jo, det skal du bruge NAT til, og det understøtter routeren også. Hvordan man sætter det op? dont know...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. februar 2001 - 15:24 #2
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. februar 2001 - 15:32 #3
Hjalp det dig?
Avatar billede frock Nybegynder
25. februar 2001 - 16:30 #4
For at komme ind i opsætningen skal du vide hvilken ip routeren har. Så vidt jeg husker er default 192.168.1.1

Så kan du telnet\'e til den, eller du kan gå ind på den via din browser.

Det nemmeste er via browser, og alt kan klares den vej - ikke som de fleste andre routere, hvor de \'hårde\' ting skal klares over telnet.
Avatar billede tbs120 Nybegynder
25. februar 2001 - 16:47 #5
thoeger_poertner-> Der stod godt nok noget derinde, men jeg ved ikke helt om det virker endnu! Jeg vil svare senere

frock-> Det vidste jeg godt, men spørgsmålet er hvad/hvordan jeg skal indstille i routeren (NAT)?
Avatar billede frock Nybegynder
25. februar 2001 - 22:57 #6
Oh, så kan jeg ikke hjælpe..  det er 2 måneder siden jeg stillede min Diva på hylden...
Avatar billede tbs120 Nybegynder
26. februar 2001 - 14:22 #7
frock-> ISDN sucks!

thoeger_poertner-> Jeg har ikke kunnet finde noget derinde om det! Kan du evt. specifisere linket?
Avatar billede tbs120 Nybegynder
05. marts 2001 - 15:05 #8
Hej thoeger_poertner!

Jeg fandt svaret derinde!
På side 68-70 i manuaelen!

Tak for svarene!