Avatar billede knudx Nybegynder
01. august 2004 - 10:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

inkludering af PEAR klasser

Jeg har på fornemmelsen at man kan spare en masse tid og hovedbrud ved at bruge PFC klasserne fra PEAR... Der er bare en ting jeg ikke kan finde ud af... Er klasserne 'indbygget' i PHP, eller er det meningen man skal downloade modulerne og lægge dem op på serveren?

flg script:
<?php
require_once "Auth.php";
?>

giver flg fejl:
Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(/usr/local/lib/php/Auth.php) is not within the allowed path(s): (/STORE/xxx) in /STORE/xxx/public_html/layout-demo/jtest2.php on line 2

Er der nogen som ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede razor Nybegynder
01. august 2004 - 10:53 #1
Lav en PEAR installation i dit eget katalog (et sted under /STORE/xxx). 'open_basedir'-restriktionen goer at du ikke maa aabne filer uden for det specificerede katalog. Det virker ikke skide gennemtaenkt af din udbyder - hvem er det?
Avatar billede knudx Nybegynder
01. august 2004 - 11:32 #2
cliche.dk. Så vidt jeg kan forstå ud fra fejlkoden, ligger filen der, men jeg må ikke åbne den... Det virker lidt fjollet hvis jeg skal lægge en ny kopi på den samme server, ikke?
Avatar billede razor Nybegynder
01. august 2004 - 15:18 #3
Du kan proeve at bede dem om at at filfoeje /usr/local/lib/php/ i open_basedir-direktivet i php.ini. Jeg tvivler dog.