Avatar billede dyrholm Nybegynder
31. juli 2004 - 08:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows media player

Jeg har windows media player 9, onboard lydkort c-media ac97 audio device. Jeg har lyd på, men når jeg vil afspille mp3-filer fortæller den mig, at audiocodec ikke passer med formateringskode 55, og filen afspiller ikke.
Hvad skal jeg gøre??
Jeg kan spille mp3-filer på min DVD Power Play, men de burde da også kunne afspilles i Windows Media Player.
Jeg kører XP.
Hjælp!!!
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2004 - 08:36 #1
Det kan du rette i egenskaber for mediaplayer-filtyper
Avatar billede dyrholm Nybegynder
31. juli 2004 - 18:23 #2
Hej peet49
Så let er det ikke, min medie player har flueben i alle mulige filtyper, incl. MP3.
Det er MP3-musiknumre i størrelse ca 1-4 MB, som har spillet udmærket under Windows ME tidligere, men ikke kan under XP. Jeg havde problemer med al lyd i starten, men fik en lyddriver fra producenten, der fungerer på min DVD-player.Den der underlige fejlmeddelelse, jeg får, som siger, at audiocodecen ikke kan enes med formateringskode 55, siger mig, at det må være noget med, hvordan mine MP3-filer er komprimeret. Jeg har prøvet at finde ud af, hvad formateringskode 55 betyder, men det er ikke lykkedes mig.
Har du et bedre forslag og kan gi mig en forklaring (løsning), ville det bare være perfekt.  (Min Medie player er fuldt opdateret (version 9.00.00.3075)

M.v.h.  Jørgen
Avatar billede dyrholm Nybegynder
01. august 2004 - 11:55 #3
Hej peet49

Jeg kan få den gamle media player (den med klaptræet) til at spille MP3-filer.
Den nye Medie Player serie 9 fortæller mig, at audiocodec ikke er installeret på denne computer! Og det er den sgu', og egenskaberne for den siger, at den virker korrekt.  Denne audiocodec virker på den gamle media player og på DVD Power player, men ikke på sidste nye version af Media Player under windows XP.
Jeg forstår ikke en prut af det her.  Hjælp!!!
Avatar billede peet-49 Novice
01. august 2004 - 12:04 #4
Så vidt jeg ved, ligger der en fil til det hos microsoft update.
Avatar billede zenorph Nybegynder
01. august 2004 - 12:06 #5
Fandt lige en med samme problem på nettet - dog på engelsk, men men - hans problem er tilsyneladende løst nu :-)

http://www.moviecodec.com/thread/108_40.html

Go' fornøjelse med det

<\\zenorph
Avatar billede dyrholm Nybegynder
01. august 2004 - 22:54 #6
hej zenorph!

Den gjorde det sgu'!!!!  Godt gået. Setupl3c.exe på radium fikser både den danske og den engelske version af Media Player. Tusind tak for hjælpen.

dyrholm
Avatar billede zenorph Nybegynder
01. august 2004 - 22:55 #7
Velbekommen dyrholm !! :-)

<\\zenorph