Avatar billede Gammelklog Nybegynder
30. juli 2004 - 08:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billedopløsning i Powerpoint

Hej

Jeg skal lave en Powerpoint præsentation, der skal fremvises via projector.
Har det nogen betydning for kvaliteten af fremvisningen, om billederne har en opløsning på 72 dpi eller 300 dpi?

(har aldrig rigtigt brugt PP før..)
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
30. juli 2004 - 10:32 #1
Uden jeg skal gøre mig helt klog på det, er det ikke kun dpi'en der bestemmer det, men dimensionerne på billedet i pixels. Det vil sige, at jo større billeder du bruger i længde og bredde jo tydeligere vil det blive... det er i hvert fald det jeg har erfaret! Men det vil ofte være sådan at dpi'en og billeddimensionerne følges ad...tror j nok :o)
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
30. juli 2004 - 12:24 #2
Det lyder rimelig sandsynligt. Jeg satser på at 27 x 19 cm i 144 dpi rækker. Det skulle give ca 1500 x 1100 pixels? Jeg har desværre ingen mulighed for at afprøve det på projector inden det skal anvendes.
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
11. marts 2005 - 13:06 #3
Closing Time