Avatar billede cmelchior Nybegynder
28. juli 2004 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

css layout på mac

Hej

Jeg har problemer med layoutet på hjemmesiden www.passebaekgaard.dk

Siden er testet i Internet Explorer, Opera og Mozilla på PC og her
er der ingen problemer. Jeg har dog fået at vide at der er problemer på Mac (jeg har ikke selv adgang til at undersøge det).

Er der nogle som kan kigge på siden i en Mac, eller som har forslag til hvad der kan være galt.

mvh.
Christian
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. juli 2004 - 11:54 #1
På mac 10.3.4 med Internet Explorer komme din menu og teksten under din bølge i bunden, i Mozilla virker den perfekt
Avatar billede rosenberg Nybegynder
28. juli 2004 - 12:02 #2
Den ser også fin ud i safari... :D
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2004 - 15:34 #3
Jeg har ikke selv en Mac, men jeg har et par tip, du kan forsøge, til at få siden til at få siden til at se rigtig ud i så mange browsere som muligt.

1) Brug en rigtig DOCTYPE. Den, du bruger nu har 2 problemer. Den er til HTML 4.0, hvor det vil være bedre at bruge HTML 4.01, og den er uden URI. I dit tilfælde vil jeg forslå følgende DOCTYPE:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
            "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Det er faktisk vigtigt, da mange browsere viser i enten Standards-mode eller Quirks-mode baseret på den DOCTYPE, du bruger. Det gælder om at få dem til at bruge Standards-mode, for så forsøger de i det mindste at bruge de samme regler til at vise siden.

Efter et nærmere kig på kilden på siden kan jeg se, at din kode lader til at være velformet xml, så du kan måske med fordel bruge denne istedet:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

2) Valider siden med f.eks http://validator.w3.org

Dette er også rimeligt vigtigt, for hvis din kode har fejl, kan du ikke være sikker på, at forskellige browsere vil håndtere fejlene på samme måde, og dermed kommer siden til at se forskelligt ud.
Avatar billede cmelchior Nybegynder
02. august 2004 - 22:13 #4
Tak for respons - Så lader det til at det kun er Internet Explorer(Mac) som har problemer.

Smid et svar så fordeler jeg pointene.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 03:09 #5
Husk mit punkt 2. Ellers er du lige vidt. Når der er fejl i koden, risikerer du bare at næste udgave af IE eller Mozilla går i spåner, selv om det virker fint i nuværende udgaver.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 03:09 #6
Og her kom et svar.