Avatar billede zyryz Nybegynder
28. juli 2004 - 10:15 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Bredbånd Prof. og Linksys Wireless-G Router

Hejsa

Kan jeg bruge Linksys Wireless-G Router sammen med TDC Bredbånd Prof.
Avatar billede zyryz Nybegynder
28. juli 2004 - 10:23 #1
Glemte lige en ting er det enste jeg skal gøre er at la' router stå til DHSP på WAn også konfigure den interne LAN DNS til at pege ud på TDC DNS server???
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2004 - 11:16 #2
ja du kan sagtes bruge den på en TDC prof forbindelse!

om du skal sætte den til dhcp eller ej! kommer jo han på hvilken forbindelse og om du har dynamisk ip-adresse på WAN!

du behøver faktisk ikke konfiguerer den på LAN dns det skal den nok klare selv efter de oplysninger den har om WAN (fast eller dynamisk ip)
Avatar billede zyryz Nybegynder
28. juli 2004 - 11:32 #3
Det siges jo at der er fast IP men ifølge TDC skal den sættes til DHCP for komme op i mod TDC's DHCP servere, men den router jeg har fra TDC må da ha en eller anden form for host / device navn for at blive gondkendt TDC's DHCP server for at få den "faste IP" eller er jeg forkert på den.

Angånde DNS hvordan finde min Linksysrouter dog ud af hvilken DNS den skal bruge ????
jeg har flere pc'er på min LAN.
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2004 - 11:46 #4
hvis TDC siger du skal sætte den til at hente iP-automatisk så skal du sætte den til det.

din linksys ser på hvilken ip, dns m.v. som den får på WAN side. den giver dig dog en anden dns på LAN men det sender den det rigtige sted hen uden problemer.
Avatar billede zyryz Nybegynder
28. juli 2004 - 12:48 #5
Jeg vil gerne Acceptere svaret men kan ikke, prøver senere igen :-)
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2004 - 12:51 #6
du skal marker mit navn først også trykke accepter ;)
Avatar billede zyryz Nybegynder
28. juli 2004 - 12:54 #7
Sådan tak for hjælpen nu skal jeg bare hjem at prøve om det virker det kan værede jeg vænder tilbage hvis det er ok??????
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2004 - 12:59 #8
jeps
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 08:07 #9
Hej igen

Jeg havde ikke held i går med at komme på nette via min router.

Er der nogen der har en linksys sammen med Speedstream 5100 som har fået det til at virke.

Jeg køre setup wizard fra linksys cd men den kan ikke få kontakt via pc > modem også til nette ved mindre jeg taster TDC oplysninger ind manuelt i TCP/IP.

Hjælp mig jeg vil gerne ha' den til at virke
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 08:10 #10
Det kan godt lade sig gøre! men du skal lige slukke dit modem ned i en periode (ca 15 minutter er normalt nok) for at den "glemmer" den dynamiske ip-adrsse!

Men når du skriver manuelt taster ind! så har du jo en fast ip-adresse og ikke en dynamisk tildelt.
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 08:13 #11
det har jeg også prøvet at have den slukket i over 2 timer.

Det brev jeg har fået fra TDC står der at man skal la router stå til DHCP men den kommer ikke ud og for fadt, kan det skyldes at min pc stadig er i et gammel domæne som den ikke sidder på mere ????
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 08:15 #12
Det burde ikke have indflydelse på at du er i et domæne!

Men du er vel ikke kommet til at slå dhcp fra i din router?

nrå du logger ind i din router så er der en status, hvor du kan se om den er kommet på eller ej.
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 08:18 #13
kenp jeg har prøvet begge dele med static ip og DHCP men det ser ikke ud til at komme på træls, men du siger at det kan ladesig gøre jeg må prøve at se ad, jeg har hørt at den bare skal sidde på modemet og stå til DHCP også skulle der køre :-) men det gør det ikke :-(
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 08:20 #14
ja det skulle det nemlgi være rigeligt!! men hvor gammel er din forbindelse? er den så gammel at det er en ATM forbindelse?
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 08:22 #15
jeg har fået den i sisdte uge det er en 512/2048 og det er også den vi bruger normaalt i firmaet i butikker hvor der så bare kommer en Cicso Pix på og det spiller bare :-)
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 08:24 #16
så lyder det godt nok mystisk! for det burde bare virke uden problemer! men der kan jo være fejl på din router.
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 08:26 #17
ja en mine kolleager har den samme router og han kan heller ikke få den på meget mystisk

Jeg må kæmpe vidre
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 09:15 #18
Jeg har nu talt med TDC og de siger jeg skal la' den stå og arbejde med DHCP'en en times tid er det noget du du er enig i med ????
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 09:41 #19
Ja på en pro. adsl, fornyr den IP 1 gang i timen! men hvis du har haft dit modem slukket i 2 timer også satte din router til, så burde det have virket! men det nemmeste er nok at lade den prøve, f.eks. over natten.
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 09:57 #20
Ja det var det jeg tænkte på jeg kan se i andre tråde at det har været det samme for andre folk med andre router at de skal stå at tygge på det :-) kenp det prøver jeg, det kan være jeg vændr til bage i aften
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 13:29 #21
Har nu talt med min router guru han siger at der skal køres staic IP på Prof linje så det vil jeg prøve i aften, tak for hjælpen.
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 13:53 #22
*G* det er meget med forskel! jeg har også en Prof. linie, og jeg har også FAST ip, men den tildeles stadigvæk dynamisk (ja jeg troede også det var løgn men sådan er det på min)
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 14:24 #23
Det vil sige at du også har lagt det hele ind manuelt på static IP ????
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 14:27 #24
det skulle jeg før i tiden! men fik lavet min adsl om for ca. 2 måneder siden, og der lavede det det om til en FAST dynamisk ip (får altid samme ip, men kommer automatisk)
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 14:32 #25
via dhcp i din router ???? hvofor vil min så ikke hmmmmm :-(
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 14:33 #26
jeps den står til automatisk at hente ip!
Avatar billede zyryz Nybegynder
29. juli 2004 - 20:04 #27
så køre den jeg har ladet den stå natten over på DHCP og da jeg kom hjem havde den fået alt hva den skulle bruge :-) det køre bare total sejt :-))

og tak for hjælpen og snakken
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 20:09 #28
det var da godt :) så køre det ;) c",)