Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
27. juli 2004 - 23:46 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Sig hvad i mener

Hvad mener i om design og brugervenlighed?

Hvad kan gøres bedre?
Hvordan skabes bedre overblik?

siden er wwww.radikals.1go.dk
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2004 - 23:49 #1
link virker ikke får: http://www.1go.dk/webhotel/404.php
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
27. juli 2004 - 23:53 #2
er lidt for hurtig på min "w"

http://www.radikals.1go.dk/
Avatar billede macavity Nybegynder
27. juli 2004 - 23:54 #3
lets see:
- for meget spildplads i menuen til venstre.
- Skrift størrelsen kan ikke ændres - møg irriterrende for svagt seende, og folk der kører meget høj opløsning.
- ingen "alt" tekst på billederne - møg irriterrende for blinde, og de få nørder der bruger tekst browsere, samt mobile devices.
- 100% fastlåst design gør det svært/umuligt at bruge siden med en browser der ikke er maximeret.
- ikke optimale navne på en knap i menuen - hvad menes med "tekster"?
- sitemap? jeg finder det ofte rart at have mulighed for at skabe mig overblik over hvad der er på en side, og der er sitmaps alle pengene værd.

så det gode: flot design, med kanon effekt med billederne der er "klippet" i toppen.
gode farvevalg, og general opbygning - den er ganske nem at få overblik over.

keep up the good work :)
Avatar billede bartsimpson Nybegynder
28. juli 2004 - 00:00 #4
jeg ville (hvis jeg da kunne finde ud af at lave en side) nok ikke fremhæve så meget at det var mig der havde lavet siden... "Design og kode © Kristian Klitgaard"
Nyhedsbrevs menu, kan måske flyttes op så den er under links...
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
28. juli 2004 - 00:09 #5
macavity--->  Den spildplads er det den i bredden eller den i højden?
homers søn--->  Det med den hvide boks er også mig et spøjst emne. Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/523843
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
28. juli 2004 - 00:14 #6
relevant er disse 2
http://www.radikale.1go.dk/sd-1.JPG    uden hvid boks
http://www.radikale.1go.dk/sd-2.JPG    hvid boks øverst til venstre
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
28. juli 2004 - 00:17 #7
jeg vil også gerne bede folk om at komme med forslag til ændringer af visited- og hovereffekt i menuen. Overvejer at højrejustere hover
Avatar billede macavity Nybegynder
28. juli 2004 - 00:20 #8
Bredden - men det har du vel valgt for at billederne i toppen kan være lige brede.
Det ser godt ud i toppen, men lidt akavet i menuen.

For resten, så skal du også lige huske at checke hvordan din side ser ud på en 800*600 opløsning; der er overraskende mange der stadig sidder med en gammel klump af en computer, og bruger den opløsning. lige ummidelbart tror jeg at top-billedet vil tage ca. halvdelen af siden - det er muligt det er pænt, men det er ikke særligt brugervenligt :)
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
28. juli 2004 - 00:23 #9
go idé
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
28. juli 2004 - 11:24 #10
ellers andre idé er?
Avatar billede macavity Nybegynder
29. juli 2004 - 06:11 #11
jeg er løbet tør...
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
29. juli 2004 - 21:02 #12
synes bare ikke det er 115 points værd :(

Gid nogle flere ville svare :D
Avatar billede arnums Nybegynder
31. juli 2004 - 14:53 #13
Jeg ville flytte dit copyright, ned i samme linie som det andet.
Ved tryk på "Bestyrelsen" og "Tekster" fra forsiden, så blir "boksen" bredere, er det meningen?
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
31. juli 2004 - 15:09 #14
arnums:  HVilken boks?  Og er det pga. scrollbaren?
Avatar billede arnums Nybegynder
31. juli 2004 - 15:41 #15
sorry... det er ikke boksen, det er hele siden der rykker et felt til vnstre pga. scroll baren
Avatar billede soes Nybegynder
06. august 2004 - 22:09 #16
Ved første øjekast ser det ud til at være en behaglig side at læse. Der er ikke nogle bannere som blinker og forsøger at fange ens opmærksomhed, skønt.

Jeg synes at det er ok at der er en god mængde plads i menu'en, giver en dejlig fornemmelse af at der er meget plads på siden, og det følger jo samtidig meget flot med billedet i toppen så det virker som en naturlig afslutning.

Jeg vil nok overveje at placere Design... i bunden af siden, da det nok ikke er det læserne primært kommer for at se. Hvis de ønsker at få vedkommende til at lave en side for dem, så er de nok også villige til at lede lidt efter det.

Nu fårstår jeg ikke lige helt hvad macavity hentyder til med at man ikke kan ændre skrift-størrelsen. Jeg har ikke haft problemer med at ændre det i min browser (Firefox 0.9).

En ting som faldt mig for øjet (ved ikke om det skyldes min browser eller noget andet) er at når jeg skifter side, så rendere den kun den første del, og siger at siden er færdig. Når jeg så flytter musen så kommer resten af siden frem på skærmen. Det er ikke noget jeg har oplevet før, så hvorfor det lige sker nu ved jeg ikke. (Måske noget politisk orienteret browser ;-) )

/Søndergaard
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
08. august 2004 - 11:00 #17
Mange tak for indlæg...

Så er der points. Snares vil jeg flytte indholdet af den hvide boks ned i bunden