Avatar billede olennert Nybegynder
27. juli 2004 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gentoo XFree med Matrox G400 låser

Jeg har en Shuttle SN45G med en AMD XP2600+ CPU og 2x256MB RAM. Så længe jeg lader den køre i textmode er den bundstabil. Hvis jeg starter xdm (hvad enten jeg logger ind eller ej), så går der et par dage eller fem, og så låser den, og jeg må trykke på reset knappen.

Jeg har kørt mem86test i 24 timer (ved godt jeg skulle have ladet den køre i fem-ti døgn, men jeg skulle bruge maskinen), uden nogen fejl.

Jeg har prøvet at opdatere min BIOS, men flash-programmet klager over at der skal sættes en jumper på bundkortet. Der er desværre kun en jumper, nemlig reset CMOS. Shuttle support her i DK har så foreslået mig at reset'e CMOS, og så prøve igen. Men jeg vil lige spørge her først, om der er nogen der har gode forslag.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. juli 2004 - 09:09 #1
Hvilke CFLAGS er brugt i din make.conf?
Avatar billede olennert Nybegynder
28. juli 2004 - 09:32 #2
Jeg checker efter, og skriver det på her en gang i aften når jeg er kommet hjem.
Avatar billede olennert Nybegynder
29. juli 2004 - 07:52 #3
USE="mmx 3dnow oss alsa qt kde gnome gtk cups mysql imap maildir ssl nls cups foomaticdb ppds"
Avatar billede olennert Nybegynder
29. juli 2004 - 07:53 #4
CFLAGS="-O3 -march=athlon-xp -pipe -fomit-frame-pointer"
CHOST="i686-pc-linux-gnu"
CXXFLAGS="${CFLAGS}"
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juli 2004 - 08:44 #5
prøv at sætte disse cflags: CFLAGS="-O2 -march=athlon-xp -pipe"
omcompiler xfree, xdm, og hvad du nu bruger af desktop gnome/kde/fluxbox/whatever.
Avatar billede olennert Nybegynder
29. juli 2004 - 09:32 #6
OK, det vil jeg prøve. Der går nok liige et par dage før jeg får tid, vi holder stor fest på lørdag. Men jeg melder tilbage når der er sket noget.
Avatar billede olennert Nybegynder
09. august 2004 - 10:09 #7
Der kommer stadig til at gå noget tid før jeg får prøvet. Så smid et svar, så får du dine point, med tak for et godt forslag.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. august 2004 - 12:55 #8
ok, håber at det funker. =)