Avatar billede xfiles Nybegynder
27. juli 2004 - 10:44 Der er 3 kommentarer

Spejlning af to harddiske under windows XP pro

Hej

Jeg er igang med at forsørge at spejle to diske i windows XP Professionel.
Den ene disk er en 40 GB og er sat til at være disk 0 formateret som basic NTFS filsystem.
Den anden disk 1 er en 80 GB der er sat til at være dynamisk. Det jeg gerne vil have er at disk 0 spejler sig over til
disk 1 således at hvis disk 0 går ned så er indholdet fra disk 0 ovre på disk 1. På denne måde kan jeg hurtigere
reetablere denne denne internet PC. Disk 0 indeholder selve systemet windows XP pro og det er denne disk der booter op.
Mit spørgsmål går på kan det i det hele taget lade sig gøre eller skal jeg have fat i et tredje parts produkt for at løse
denne opgave. Hvad er forskellen på simple - Spanned og striped når man ønsker at spejle sine data. Håber i kan hjælpe mig
i det jeg har været rundt på nettet og på microsofts hjemmeside får at finde ud af problemet. P.t. kan jeg ikke få disk 0
lavet om til en dynamisk disk måske fordi at styresystemet ligger på denne enhed.

med venlig hilsen

Xfiles
Avatar billede tmn2401 Nybegynder
27. juli 2004 - 11:19 #1
Det du skal have fat i er RAID1 eller DiskMirroring (Spejling)
Dette kræver dog at begge diske er identiske og at
dit bundkort understøtter dette. (IDE-raid eller SATA-raid)
XP understøtter ikke softwareraid, mig bekendt.

Rgs tmn2401
Avatar billede xfiles Nybegynder
27. juli 2004 - 11:30 #2
Under diskhåndteringen er det jo muligt at man kan lave dynamiske diske så et eller andet formål må Bill vel have haft når nu han har det med i systemet
Avatar billede squashguy Nybegynder
27. juli 2004 - 17:20 #3
xp understøtter desværre ikke spejling http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314343