Avatar billede aake Nybegynder
27. juli 2004 - 08:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Zepto vs. Vega Pro

Ok, står og skal vælge mellem disse to.

Zepto 4200 fra www.prc-direct.dk modificerede til
1.5 ghz pentium m (dothan)
60 gb hardisk 5400
1 gb ram pc2700
Radeon 9700 m/ 128 mb ram
Dvd-brænder

Til 13.260

Vega Pro z7

Kan ses på www.laptop4u.dk

1.5 ghz pentium m
60 gb hardisk
512 mb ram
radeon 9600 m/ 64 mb ram
dvd-brænder

Hvad siger i?
Avatar billede freehelp Praktikant
27. juli 2004 - 10:12 #1
Hejsa

Har fået gennemtestet Zeptoen og efter den er på tilbud ville jeg klart benytte mig at dette.

Helt sikkert en lækker sag - men dothan yder ikke mærkbart mere
Avatar billede freehelp Praktikant
27. juli 2004 - 10:16 #2
forskellen vil primærk kunne mærkes ved ekstremt cpu afhængige ting, som fx enkodning af mp3 filer, film eller lignende
Avatar billede freehelp Praktikant
27. juli 2004 - 10:18 #3
http://www6.tomshardware.com/mobile/20040510/index.html

Læs denne side - den forklare alt om den nye dothan
Avatar billede aake Nybegynder
27. juli 2004 - 11:57 #4
Endnu engang tak...

:-)
Avatar billede freehelp Praktikant
27. juli 2004 - 13:08 #5
Bør du ikke snart lukke nogle af de spørgsmål du har om emnet?
Avatar billede aake Nybegynder
27. juli 2004 - 15:49 #6
jo...
Avatar billede pezz Novice
27. juli 2004 - 18:17 #7
Jeg kan kun anbefale førstnævnte zepto. Jeg har den magen til, i samme configuration. Den larmer ikke og kører som en drøm, faktisk hurtigere end min stationære.

Desuden er deres service helt i top. Jeg var lidt utilfreds med tiden på batteriet så jeg sendte dem en mail og to dage efter havde de sendt mig et nyt, incl. returkasse og porto til at sende det gamle retur.

Da jeg skulle købe laptop for godt 1½ mdr. siden støvsugede jeg edbpriser og sammenlignede alt incl. folks kommentarer og jeg er temmelig overbevist om at du får mest for pengene hos prc-direct.

Hop engang ind på edbpriser.dk og kig lidt på hvad folk har at sige om zepto 4200 linien, der er næsten ikke andet end roser.
Avatar billede aake Nybegynder
27. juli 2004 - 19:15 #8
--> Pezz
Tak for det. har godt været derinde og læse folks kommentarer, og diverse test.

Jeg er lidt i tvivl om det ikke bliver et overkill med det hardware der sidder i. For jeg er ikke helt vild med designet, men den er jo ikke grim. derimod er jeg vild med designet på vegaen...
så spørgsmålet er, om jeg skal tage den fede, men mindre gode. Eller den den rigtige gode men ikke så fed...?
Det er jo meget man får for kun 300 ekstra..
Avatar billede pezz Novice
27. juli 2004 - 19:27 #9
Jaeh, det er jo i sidste ende en beslutning som du selv må tage. Hvis du skal spille på den eller bruge den til andre krævende ting, vil jeg nok sige du skal tage Zepto'en, da 1GB ram og gfx kortet nok tager længere tid om at blive outdated end det i Vega'en. Jeg er helt vild med zepto'ens simple design, så for mit vedkommende ville der slet ikke være noget tøven :)
Avatar billede aake Nybegynder
27. juli 2004 - 20:07 #10
det bliver nok også zeptoen. Har du nogen erfaring med widescreen bærbare? Hvordan er lyden i den? skod ik, som i næsten alle bærbare... hvad har du prøvet at spille på den?
Avatar billede pezz Novice
27. juli 2004 - 20:14 #11
Nej, jeg har ingen erfaring med widescreen bærbare, udover de selvfølgelig fylder mere :) Opløsningen på 4200'eren er rigtig dejlig til skærmens størrelse. Det er hverken for småt eller for stort synes jeg, lige tilpas.
Joh jeg har spillet lidt på den, og alt kører perfekt synes jeg. Normalt laver jeg dog 3d grafik på den, med et program der hedder Maya og så også Photoshop.. Upåklageligt igen igen :)

Lyden, tjoh, den er fin nok. Jeg har hørt værre, men du skal jo ikke forvente et super anlæg på sådan en bærbar fætter :)
Avatar billede aake Nybegynder
27. juli 2004 - 20:19 #12
Det gør jeg heller ikke. :-) Men spørgsmålet er, ville vegaen ikke klare det du laver lige så godt?

Mangler noget erfaring/info omkring den af folk der har prøvet den...
Avatar billede pezz Novice
27. juli 2004 - 20:23 #13
Nej, ikke for mit vedkommende. 1GB ram er nærmest minimum, og jo hurtigere graffikkort jo bedre. Igen, når der er så lidt forskel i prisen og du jo får så meget mere med så er der, for mit vedkommende, slet ikke noget at rafle om :)
Avatar billede aake Nybegynder
27. juli 2004 - 20:26 #14
Enig... tror jeg acceptere dit svar, og lukker dette spørgsmål.

Mangler dog stadig lidt info om vegaen fra folk der har prøvet den...

Tak for hjælpen pezz