Avatar billede esset Nybegynder
26. juli 2004 - 12:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke skrive/læse cookie når hentet i iFrame

Jeg har en side hvor jeg i en iFrame skal hente et andet site ind som påkræver logon. Når jeg indtaster de korrekte oplysninger bliver jer ikke logget på, men kommer til indtastnings siden igen, da den cookie som login skulle generere åbenbart ikke kunne skrives eller læses igen.

Er dette et kendt problem (jeg bruger IE) og er der evt. en løsning på det ?? Henvis gerne til en artikel fra MSDN hvis det findes.
Avatar billede keysersoze Guru
26. juli 2004 - 12:57 #1
hvor logger du ind - på din side eller i iframen?
Avatar billede esset Nybegynder
26. juli 2004 - 13:11 #2
i iFramen
Avatar billede roenving Novice
27. juli 2004 - 00:39 #3
Hvis du bruger scripts fra forskellige domæner støder du ind i cross-domain-scripting, som er absolut no-no !-)
Avatar billede esset Nybegynder
27. juli 2004 - 17:33 #4
Jeg har prøvet at sætte begge domæner til Trusted - og så virker det. Men jeg kunne da stadigvæk godt tænke mig at vide hvorfor. Der bliver ikke benyttet cross-domain scripting, idet det kun er siden i iFramen der både skriver og læser i en cookie den selv oprettet.
Avatar billede roenving Novice
28. juli 2004 - 13:10 #5
Men åbenbart bliver cookien oprettet under hovedsidens identitet, det har jeg ikke selv pillet i, så yderligere info har jeg ikke !-)
Avatar billede esset Nybegynder
21. november 2004 - 18:43 #6
Ingen tilfredsstillende svar. Spg. lukket