Avatar billede magx Nybegynder
25. juli 2004 - 22:23 Der er 6 kommentarer

Ipod - formateret - er alt tabt?

Jeg har under et udenlandophold købt en 20Gb Ipod samt en kortlæser. Jeg spurgte ekspedienten om den kunne bruges med det samme - da jeg ikke havde adgang til en computer før jeg kom til dk - og fik svaret at det kunne jeg sagtens.
Nu er jeg så kommet hjem og har sat Ipod'en til og installeret softwaren - for så at finde ud af at Ipod'en automatisk formateres første gang den tilsluttes en computer. Hermed er mine 800 billeder fra rejsen tabt..... eller er de????

Er der nogen der ved om det er muligt på en eller anden måde at få disse billeder frem igen - også selvom det vil koste penge?

Magnus
Avatar billede egonspock Seniormester
25. juli 2004 - 23:50 #1
Du nævner ikke hvilket operativsystem, du bruger på din computer, så jeg går i Mac-kategorien ud fra at du har OSX 10.3. Så kan dette måske og kun måske bruges:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23106
Ellers er Versiontracker et godt sted at begynde, eller http://www.ipodding.com/
Der er både diskussionsforum og links til hhv. Mac, Windows og Linux-software.
Avatar billede magx Nybegynder
26. juli 2004 - 02:43 #2
Glemte jeg. Jeg bruger Windows XP. Postede under Mac for det var næsmeste jeg kunne komme Apple.
Avatar billede egonspock Seniormester
26. juli 2004 - 02:49 #3
helt i orden. Kunne du bruge linkene på ipodding.com som hjælp? Eller har du et program, der kan af-formattere en Firewiredisk til PC i forvejen, for andet skal der vel ikke til?
Avatar billede magx Nybegynder
26. juli 2004 - 02:54 #4
Jeg har sidder med et program der hedder 'Recover My Files' men indtil nu uden held.

Jeg ved ikke om det er muligt at genskabe billederne hvis man har skrevet lidt musik til Ipod'en. Blev så rasende og valgte at sige fuck det hele og overførte lidt musik til Ipod'en bare for at føle at pengene ikke havde været helt spildte. Har jeg dermed ødelagt muligheden for at genskabe???
Avatar billede egonspock Seniormester
26. juli 2004 - 03:02 #5
Uf, Det har i hvert fald ikke gjort det nemmere. Et recoveryprogram vil nok prøve at stykke filerne sammen først og så lave et directory af de filer den finder, men alt hvad der er overskrevet, kan af naturlige årsager ikke bliver godt igen. Det er jo ligesom enhver anden harddisk. På en PC ville jeg nok forsøge mig med Norton, nu jeg tænker lidt over det.
Avatar billede rnyboe Nybegynder
28. juli 2004 - 14:14 #6
Her er et link til nogen der måske kan hjælpe dig - men det er ikke billigt!!!

http://www.mediarecover.com/ipod-recovery.html