Avatar billede balling Nybegynder
23. juli 2004 - 06:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler fil: ntokrnl.exe! Hjælp tak!

Min computer gik uden varsel kold og da jeg genstartede den, fik jeg følgende fejlmeddelelse:

"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<windows-rod>\system32\ntokrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovenstående fil"

Jeg kan dog ikke komme ind i system32\ mappen, via DOS, så det er ikke muligt at geninstallere filen!

Hvad skal jeg gøre!?
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
23. juli 2004 - 07:24 #1
prøv at trykke på start nede i venstre hjørne og tryk på kør tast SFC mellemrum /scannow  OBS du skal bruge din windows cp
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2004 - 09:52 #2
aa_1234>  *GG* "Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<windows-rod>\system32\ntokrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovenstående fil"

Prøv en repair ved at boote på cdrommen.
Avatar billede balling Nybegynder
23. juli 2004 - 10:01 #3
Tak begge to, men intet kan løse problemet! Jeg har kigget flere steder på nettet og her på eksperten! Det er åbenbart en almindelig fejl, som ingen kender løsningen til! Jeg går i gang med at formatere!

Tak for hjælpen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2004 - 10:46 #4
"men intet kan løse problemet" VRØVL!

har oplevet den fejl mange gange og i alle tilfælde har en reparation fixet problemet.