Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 19:12 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

instalation af xp

der bliver ved med at komme en meddelse ved instalation af xp pro at  (((((acpi.sys))))) er beskadet men det er den ikke, da jeg godt kan instalerer på andre maskiner med den skive jeg har er der nogle der er løbet ind i det problem før.
Avatar billede bernie Nybegynder
22. juli 2004 - 19:16 #1
1: prøv at formater din pc i dos (format c:)
hvis det stadig er der
2: prøv lowlevel formatering (slætter alt på harddisken)
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 19:19 #2
hvordan laver man en lowlevel formatering
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2004 - 19:21 #3
Du kan prøve dette.

Sæt din CD i og boot på den, liger efter at den er gået i gang spørger den om du vil installere drivere (SCSI f.eks.), her skulle normalt trykke på F6, men du skal i stedet trykke på F5 og holde den nede til der kommer et lille vindue.
Brug piltasten til du ser noget med ACPI, den bruger du og fortsætter installationen til du forhåbentlig er færdig og det kører.
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 19:22 #4
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 19:22 #5
til low level format: http://dban.sourceforge.net/

(sorry)
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 19:50 #6
skal den iso fil udpakkes og kan jeg kører den fra cd rom drev
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 19:55 #7
Jeg ville nu lave en floppy (diskette), i stedet.

Brug http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/rawwritewin-0.7.zip og http://prdownloads.sourceforge.net/dban/dban-1.0.3_i386.zip?download

Udpak dem i en mappe, og kør rawwrite

Hvis du vil køre ISO filen, så skal du brænde den med et brænderprogram der han lave images af cd'er (.bin, .iso og .cue er images af cd'er)

/Mazter
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 20:37 #8
det kan jeg ikke finde ud af kan jeg få en forklaring så jeg forstår det så skal du nok få nogle flerer point
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 20:49 #9
hvor kan jeg få en opstartdiskette til win 98
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 20:51 #10
1) vil du have en cd eller en diskette?

2a) hvis en diskette, henter du http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/dban/dban-1.0.3_i386.zip  gemmer den i din nye mappe (gem distination som ... ), og pakker den ud.
Så dobbelt klikker du på install.bat HUSK AT HAVE EN DISKETTE KLAR (undskyld jeg råber), så klarer den selv resten, så skal du bare genstarte og have disketten i drevet, og følg anvisningerne

2b) ISO filen skal du brænde med et brænder program.
Hvis du bruger Nero:
Start programmet.
Hvis du får Wizard'en til at starte op med, så annullér den. Du skal ikke
bruge Nero til at lave dit ISO med - det er jo fikst og færdigt. :-)
Klik på File / Burn Image.
Måske skal din filtype nu sættes til .iso. Det afhænger lidt af hvilken
version af Nero du bruger. På de nyere kan den se dem med det samme.
Find dit ISO.
Åbn det.
Brænd det.

Hvis du bruger Easy CD Creator:
Læg CD'en i drevet.
Hvis du bruger Project Selector (en CD med en node og en mappe nede ved
uret), vil Project selector selv starte nu.
Vælg Make a Data CD / Data CD Project.
Klik på File / Record CD from CD image.
Skift filtypen til *.iso, hvis det ikke står der i forvejen (der må også
gerne stå andet, som ved Nero).
Find dit ISO.
Åbn det.
Brænd det.

/mazter

(guiden er hugget fra http://www.sslug.dk/emailarkiv/novice/2002_05/msg00102.html )
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 20:53 #11
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 21:11 #12
jeg får en meddelse der hedder::::

unable to handle kernel paging request at virtuel address 72ffffec

hvad gør man så jeg har prøvet at skifte disk stadig det samme problem
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 21:13 #13
det er for win 98 disken takker men jeg har stadig et stort problem kan det ikke være noget andet hardware problem jeg syntes jeg har prøvet alt
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 21:28 #14
dine boot dis virker ikke
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 21:37 #15
Disk? er den en diskette eller en cd?
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 21:48 #16
jeg skulle lave en bootdisk til win 98 den jeg fik af dig virker ikke og mit andet problem har jeg selv løst det er en dårlig ram klods jeg har prøvet at ta win 98 uden se fra dit direktori men den virker heller ikke
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 21:52 #17
Det er altså en diskette vi taler om? (ja, jeg skal have det lidt klart :))

/Mazter
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 22:14 #18
jepper
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 22:15 #19
Okay....

Og det er en ren diskette, dvs en formateret en, du starter med?

/Mazter
Avatar billede mich65 Nybegynder
22. juli 2004 - 22:19 #20
jepper det man hu lave når man havde win98 instaleret på sin maskine
Avatar billede the_mazter Nybegynder
22. juli 2004 - 22:22 #21
Okay.... kører du install.bat eller den win98 install?

/Mazter