Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. juli 2004 - 15:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ultraedit32 replace af tegn

Ok mit ultraedit er begyndt at lave nogle underlige ting... når jeg skriver HTML koden og bruger øæå så viser den det fint også når jeg gemmer, men åbner jeg siden i min browser vises øæå som ‘›†. Jeg er kommet frem til at det er ultraedit der ændre øæå når jeg gemmer for åbner jeg siden i notepad står der nemlig ‘›† ... hvorimod ultraedit viser øæå... hvordan for jeg fikset det?

Har brugt deres eget forum, men det fik jeg ikke meget ud af.
http://www.ultraedit.com/index.php?name=Forums&file=viewtopic&p=27
Avatar billede gecko Nybegynder
22. juli 2004 - 16:17 #1
Lyder mærkeligt - er det noget man ka få lov til at se?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. juli 2004 - 17:04 #2
Ved ikke helt hvordan jeg skulle kunne vise det...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. juli 2004 - 17:05 #3
http://212.242.60.87/jammerlab5/closedsource.php

der er lidt ø'er osv... prøv at sige vis kilde... hvis jeg gør det så har jeg sat ultraedit til at åbne det og den viser koden som øæå :) men notepad viser ‘›†
Avatar billede gecko Nybegynder
22. juli 2004 - 18:01 #4
Hvis jeg nu skriver æøå i ultredit - markerer de 3 - går op i format - vælger OEM to ANSI - så for jeg ‘›†

Så mon ik du skriver i den forkerte?!
Avatar billede gecko Nybegynder
22. juli 2004 - 18:08 #5
ved ik lige hvordan man ændrer det - men i "configuration" er der hos mig sat kryds i:

save file as input format

er der også det i din?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. juli 2004 - 18:58 #6
Nej det var der ikke men det er der nu... men så gemmer den øæå som ’ :P
Avatar billede gecko Nybegynder
22. juli 2004 - 19:01 #7
Du må ha lavet nogle mystiske indstillinger... aner ikke hvad det er - desværre
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. juli 2004 - 19:02 #8
Ja jeg ved heller ikke helt hvad fanden der sker hehehe det værste er at den ikke resetter indstillingerne når jeg uninstaller og installer bagefter :(
Avatar billede gecko Nybegynder
22. juli 2004 - 19:03 #9
det gør den, hvis du sletter mappen hvor den blev installeret
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. juli 2004 - 19:03 #10
Det har jeg da prøvet... syntes da ikke det ændrede noget... den huskede alle mine instillinger :/
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. juli 2004 - 19:18 #11
Nop det fungere ikke at uninstallere den gemmer mine settings
Avatar billede gecko Nybegynder
22. juli 2004 - 19:20 #12
Jeg har desværre ikke andre forslag
Avatar billede jammerlab Nybegynder
13. august 2004 - 22:08 #13
Slettede programmet og fandt et nyt program... jeg kan åbenbart ikke rede den.