Avatar billede reginho Nybegynder
22. juli 2004 - 11:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

databaseproblemer med mysql: Warning: mysql_fetch_assoc

Hej !

Jeg arbejder med Typo3, og har fået et problem i forbindelse med MySQL. Jeg får følgende fejlmeddelelse, når jeg åbner op i frontend:

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\apache\htdocs\quickstart\t3lib\class.t3lib_tstemplate.php on line 243

Jeg ved ikke hvad det er databasen ikke kan finde..
Er der nogen som er så venlig at hjælpe mig og forklare mig hvad ovenstående betyder, og hvad jeg skal gøre for at løse problemet?

Mvh
Reginho
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2004 - 16:53 #1
Det plejer at betyde fejl i den query du forsøger at hente data fra.

Det er jo næppe en fejl i typo3 koden, så nok snarere et db config problem,

Check den query det drejer sig om !
Avatar billede reginho Nybegynder
22. juli 2004 - 17:06 #2
Jeps.. takker.
Fandt ud af at tabellen var beskadiget ved at se efter i phpmyadmin. Derefter lavede jeg en 'repair' af tabellen og vupti.. så virkede det igen..
Avatar billede -anderz- Nybegynder
28. juli 2004 - 18:06 #3
Jeg har lige de samme problemer som du har med "Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\apache\htdocs\quickstart\t3lib\class.t3lib_tstemplate.php on line 243
"... Du siger du laver en 'repair' - er der mulighed for at du kan give mig en kort info på hvordan man gør det..? Jeg er også temmelig ny med systemet, men har ikke lige fundet den genven i phpmyadmin som du henviser til. Sender du ikkel lige en besked med en forklaring for dummies..!?

//Anders
Avatar billede reginho Nybegynder
28. juli 2004 - 19:55 #4
Jo da. Hvis du er inde i backend modulet, finder du ude til venstre et link til "phpmyadmin". Klik på det. Inde i phpmyadmin kan du se dine tabeller. Du krydser af ud for dem der er problemer med. Nederst står der noget med: "repair checked" eller sådan noget, hvilket bare betyder at dem du har krydset af ved, skal repareres. Efter det reparerer phpmyadmin tabellen, så der er igen data i den, og fejlen forsvinder. Jeg sidder ikke ved en computer der har Typo3 installeret lige nu, men fremgangsmetoden var nogenlunde således.  Skriv lige igen hvis du ikke kan hitte ud af det.
/Regin
Avatar billede -anderz- Nybegynder
29. juli 2004 - 08:10 #5
Takker for hjælpen...
Selvom jeg fik løst problemet ved samme fremgangsmåde inden jeg fik set din kommentar.
//Anders
Avatar billede reginho Nybegynder
29. juli 2004 - 10:53 #6
Det var så lidt..
Held og lykke med Typo
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2004 - 22:18 #7
Tid at få afsluttet spørgsmålet ?
Avatar billede reginho Nybegynder
18. oktober 2004 - 10:05 #8
god ide... Det med at afslutte det..
Avatar billede reginho Nybegynder
18. oktober 2004 - 10:06 #9
dfrg