Avatar billede a.schou Nybegynder
22. juli 2004 - 09:20 Der er 8 kommentarer

Hvilken hardware?

Jeg skal bruge nogle tynde klienter der skal køre Windows, de skal koble op til en linux server. De skal være uden harddisk og uden blæser.

Jeg har kigget lidt på noget fra via og IBM (neoware). Men er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal bruge?

/Andreas
Avatar billede toocool Nybegynder
22. juli 2004 - 10:07 #1
Starter lige med at sige, at jeg arbejde for AMitech, så der ikke er nogen som bliver sure :-)

Vi har en tynd klient, Amitech SmartClient 1500, som nogle af vore kunder har sat op mod Linux-servere med stor success :-)

Måske det var noget?
Avatar billede a.schou Nybegynder
22. juli 2004 - 16:18 #2
Det kunne måske være noget... Men jeg vil også godt høre om nogle "selvstændige," hvor de ikke er bygget ind i skærm. Og generelt om mini-ITX, priser, og hvor man kan købe det.
Avatar billede toocool Nybegynder
22. juli 2004 - 17:26 #3
ja ok, det har jeg svært ved at hjælpe med :-)
Men sig til hvis du skal bruge disse klienter, så finder vi ud af noget :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2004 - 17:28 #4
Der laves mange tynde klienter.

Hvad mener du med, at de skal køre Windows og koble op mod Linux?

Normalt er en tynd klient, en skærm, netkort, keyboard og mus, der blot "viser" skærmbilledet fra ex. Citrix, Terminal Server eller X.11.

Disse laves af mange producenter...
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2004 - 17:31 #5
Aah... tror jeg fattede den... Du vil have en tynd klient, der kører Windows CE (i en eller anden form)?
Avatar billede a.schou Nybegynder
22. juli 2004 - 17:46 #6
Det er ikke mig der skal stå for at installere dem, jeg blev bare spurgt om at finde noget hardware. Så jeg ved desværre ikke noget om hvordan det skal kobles op. Men sådan som jeg har forstået det, skal serveren de kobler op til være en linux server. Men de skal køre noget windows. Det er ikke det jeg arbejder med til daglig, så jeg er lidt ude på bar bund:S
Avatar billede toocool Nybegynder
22. juli 2004 - 18:04 #7
Det er rigtigt som jpvj skriver, at de kører Windows CE.

Og som sagt kører de fint op mod en Linux Server :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juli 2004 - 16:09 #8
OK - Jeg er ikke ekspert i tynde klienter, men har da været til lidt Citrix Seminarer og set/rørt/hørt om dem.

Alt i alt ville jeg tale med en forhanlder/konsulenthus, der ved hvad det går ud på, og kan fortælle lidt om forskellene på de forskellige terminaler og hvad man skal gå efter. Jeg kan desværre ikke henvise dig til nogen.

Lægger lige et svar, hvis du mener jeg har været til hjælp :-)