Avatar billede lo Nybegynder
21. juli 2004 - 12:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ftp-forbindelse

Hejsa!
Jeg prøver at bruge WS_ftp for at up/downloade en hjemmesid.
Jeg har gennemudbyder fået verrificeret brygernavn og password.
Når jeg prøver at connecte kommer den frem med en fejl der siger:
"500 Illegal PORT Command
Port failed 500 Illegal PORT Command" Og så vidt jeg kan se, er clienten sat til passivemode. Er der nogle af jer, der kender WS_ftp, der kunne hjælpe mig med at ændre fra passive mode? jeg kan simplethen ikke finde ud af, hvor det er, man gør det.
V.H. LO
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. juli 2004 - 12:30 #1
Kig i "Connection" vinduet og vælg "Advanced" fanebladet. Her skulle det være
Avatar billede lo Nybegynder
21. juli 2004 - 12:37 #2
Hmmm der har jeg prøvet at slå det fra. Men det er lige som om, det hopper på igen selv.....Det er meget mærkeligt.....
Den bliver ved med at skrive følgende fejl.....
"500 Illegal PORT Command
Port failed 500 Illegal PORT Command
PASV
227 Entering Passive Mode (62,243,73,82,135,14)
connecting data channel to 62.243.73.82:135,14(34574)
"
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. juli 2004 - 12:46 #3
Prøv at gå ind i "Options" > "Session" fanebladet  og vælg "Use Passive Transfer Mode".
Avatar billede lo Nybegynder
21. juli 2004 - 13:34 #4
Jeg har "options" men jeg har ikke noget faneblad, eller lign., der hedder sessions.......
Jeg bruger sådan en trial version af WS_ftp hentet fra download.com.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. juli 2004 - 13:46 #5
Det var en halvgammel version jeg havde og jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man gør i den nye.
Avatar billede lo Nybegynder
21. juli 2004 - 13:49 #6
ok....jeg tror jeg finder en anden klient...det er vist også noget med en port ser det ud til :)
Avatar billede lo Nybegynder
21. juli 2004 - 13:52 #7
Lukket
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. juli 2004 - 13:52 #8
I så fald kan jeg anbefale FileZilla :)

Den er gratis.
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558