Avatar billede anno Nybegynder
21. juli 2004 - 09:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man flytte mappen "Foretrukne" til et andet drev?

Jeg vil gerne flytte mappen "Foretrukne" over på mit F-drev, som er en ekstra harddisk jeg har i computeren.

Det skal være således, at når man fra Microsoft Internet Explorer går i "foretrukne" og vælger "føj til foretrukne" bliver internetsiderne gemt i mappen på mit F-Drev.

Og det skal være således at alle brugerprofiler på min windows XP maskine får gemt deres fortrukne på f-Drevet.
Avatar billede peet-49 Novice
21. juli 2004 - 09:24 #1
Du kan lave en copy til et andet drev.
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. juli 2004 - 09:24 #2
Kig her, om du kan bruge det: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_favorites.htm
Avatar billede anno Nybegynder
21. juli 2004 - 09:30 #3
peet49>>>>>>>>Nej det går ikke, det skal være som jeg skriver:

"Det skal være således, at når man fra Microsoft Internet Explorer går i "foretrukne" og vælger "føj til foretrukne" bliver internetsiderne gemt i mappen på mit F-Drev."
Avatar billede tubber Juniormester
21. juli 2004 - 11:13 #4
har du en mailadresse så skal jeg sende tweakui til dig der kan du flytte alle system mapperne......
Avatar billede tubber Juniormester
21. juli 2004 - 11:14 #5
skriver lige lidt mere om hvordan jeg har brugt den senere.......
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2004 - 11:59 #6
du kan hente Tweak UI fra microsofts hjemmeside, der har du muligheden for at ændre stien til en masse biblioteker, deriblandt foretrukne, samt en masse andre nyttige ting (alt dette kan også gøres uden, men så skal man manuelt rette i registrerings databasen)
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. juli 2004 - 12:35 #7
"magictouch" har lagt løsningen i forhold til at ændre det i registreringsdatabasen,her er det samme set på en anden måde http://www.winguides.com/registry/display.php/107/
her er et billed fra tweakui http://firewalker.1go.dk/specialfolders.png ,

men som der står når man går ind på punktet med flytning af systemmapper:

"To change the location off a special folder and simultainously move the files,right-drag the folder to its desired new location and select "Move Here" rather than using this dialog."

LÆG MÆRKE TIL TEKST NEDENUNDER ;)

for du en 404 fejl når du klikker på billed-linket så kopier linket ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at klikke på linket ;)
Avatar billede anno Nybegynder
21. juli 2004 - 12:54 #8
Jeg har nu prøvet magictouch's link, med at rette direkte i registreringsdatabasen og det virker fint.
Da han var først med dette svar, må det være ham der får point.
Så magictouch vil du lægge et svar?
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. juli 2004 - 14:55 #9
Meget gerne, godt du fik det til at virke;)