Avatar billede dr._deagle Nybegynder
20. juli 2004 - 21:05 Der er 24 kommentarer

Min computer genstarter efter omkring 20 min. i spil

Hej

Jeg har et problem med min computer, som genstarter efter omkring 20 minutters hård belastning (f.eks. når jeg er inde i spil), hvis nogen ved hvad der kunne være galt ville jeg være dybt taknemmelig!

Problemet begyndte efter at jeg havde fået min computer tilbage fra reparation for omkring 1,5 uge siden, hvor jeg fik skiftet min PSU (som var i stykker) og mit kabinet (som forårsagede kortslutning)...

/Dr. Deagle
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 21:08 #1
Avatar billede maximuss Nybegynder
20. juli 2004 - 21:15 #2
Det kan måske være temperaturen er for høj i din pc og du skal have en ekstra køler i.
Dette problem har jeg haft og det hjalp.
Jeg mener også man kan indstille pc'en til en bestemt temperatur. Hvis den overstiger dette slår den fra. Det kan måske også være den står for lavt hos dig
Langt fra sikkert at dette er problemet, men er værd at tjekke
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
20. juli 2004 - 21:16 #3
Hej

bartfreak -->Det har jeg prøvet, men hvis jeg slå det fra låser computeren bare og reagerer overhovedet ikke, så jeg bliver nødt til at manuelt genstarte den på startknappen...

Efter hver genstart får jeg en fejlmeddelelse hvor der står:
"Systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl
BCCode: d1
BCP1: 8576C6F0
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: F8FC0DF2
OSVer: 5_1_2600
SP: 1_0
Product: 768_1"

/Dr. Deagle
Avatar billede maximuss Nybegynder
20. juli 2004 - 21:18 #4
ok, så er det nok ikke det jeg har skrevet
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
20. juli 2004 - 21:18 #5
Hej

Maximuss -->Det er bare mærkeligt at jeg ikke har haft problemet overhovedet, før jeg havde den til reparation... men det er da et forsøg værd.
Ved du hvor man kan indstille det henne, og hvad der er forsvarligt at have den stillet på?

/Dr. Deagle
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
20. juli 2004 - 21:21 #6
Hej

Okay, Maximuss... nogen andre som måske kan hjælpe mig?

/Dr. Deagle
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 21:26 #7
de fleste af sådanne fejl er ram, eller grafikkort.
Har du checket om alt er som det skal være i bios,`?
Opdateret dit os, checket for virus..
Jeg finder ikke rigtigt noget på din kode, så måske du kan checke logbogen, og slå fejlen nummeret op her.>>http://www.microsoft.com/technet/support/ee/search.aspx?DisplayName=Windows%20XP%20Professional&ProdName=Windows%20Operating%20System&MajorMinor=5.1&LCID=1033
gå i start/programmer/kontrolpanel/ydelse og vedligeholdse/admin/logbog.

hvis der viser sig samme fejl flere gange, kan det give et "clue" på hvad som er galt..?
Avatar billede maximuss Nybegynder
20. juli 2004 - 21:27 #8
Det kommer an på hvilket bundkort du har. Jeg tror vist ikke der er nogen normal temperatur. Men mellem 30-60 grader er vel der den skal ligge. Jeg har et program installeret som hedder asus probe, som viser temperaturen i min pc. Kan ikke lige huske hvor man kigger i xp. Jeg leder...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 21:33 #9
du kan oz se temp med dette program. >> http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

hvis du trykker pc..derefter opsummering, kan det være der en problem forklaring, helt forneden..?
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
20. juli 2004 - 21:37 #10
Hej

Bartfreak -->Hmmm I logbogen står der:
Type: Fejl
Kilde: System error
Kategori: (102)
Hændelse: 1003

Men jeg får ikke meget ud af hva de skriver på den side du gav mig... (er ikke særligt god til computere må jeg nok indrømme...)

/Dr. Deagle
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 21:45 #11
det ser ud til at være et driver issue.
hvilket motherboard har du.?
og har du prøvet en ny grafikdriver til dit grafikkort..?
Du kan finde linksne i everest..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 21:53 #12
prøv lige at slette alle dine tidligere systemgendannelser, og slå den til igen..

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;307973

det kunne blot være det.
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
20. juli 2004 - 22:03 #13
Hej

Bartfreak -->Så vidt jeg kan se fortæller den der artikkel ikke hvordan man sletter tidligere systemgendannelser??? (som jeg har sagt er jeg ikke den skarpeste til computere...)

/Dr. Deagle
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 22:12 #14
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
20. juli 2004 - 23:28 #15
Hej

Jeg kan desværre ikke komme til at slette de tidligere systemgendannelser af den vej som linket fortæller, for når jeg går ind i diskoprydning og trykker OK for at vælge drev, begynder den godt nok med at beregne, men den kommer aldrig nogen vejne. Rimeligt mærkeligt...
Er der andre måder at gøre det på?

/Dr. Deagle
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. juli 2004 - 09:14 #16
jo da, slet alle mapper i i mappen, system volume information
Avatar billede dakrunz Nybegynder
21. juli 2004 - 16:53 #17
Kan du ikke lige fortælle hvilke komponenter du har i computeren; grafikkort, harddisk(s), PSU (Watt størrelse), CPU, RAM etc.

Mit umiddelbare bud ville være din strømforsyning, da jeg selv har rodet med nogenlunde samme fejl.
For havde det været rammene eller CPU'en den var gal med, får du typisk den famøse blå skærm og en XXX_IRQL_XXX_XXX error.
Men ellers, så kør en memtest (www.memtest86.com) og se om den finder noget.
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
21. juli 2004 - 19:48 #18
Hej

Dankrunz --> Jeg får ikke nogen blå skærm, så det er ikke den fejl... lige nu så fryser den bare helt. Jeg har på fornemmelsen at det muligvis er fordi grafikkortet eller processoren bliver for varm, kan det være det?
Ellers håber jeg godt nok ikke at det er psu'en, for den har jeg som nævnt tidligere lige fået skiftet :(

/Dr. Deagle
Avatar billede dakrunz Nybegynder
21. juli 2004 - 20:02 #19
Det kan det også godt være... Hvad er det for nogle ting du har i computeren?
Og hvad har du i af blæsere, både på kabinettet og din CPU og grafikkort.
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
21. juli 2004 - 21:31 #20
HEJ!

Problemet ser ud til at være løst, det var simpelthen blæseren som ikke kølede nok (men nu må vi se om det holder i længden)

Jeg takker og bukker mange gange for jeres hjælp!

/Dr. Deagle
Avatar billede dakrunz Nybegynder
21. juli 2004 - 23:04 #21
Smadder godt :o)

Lav et svar selv og accepter det, så lukker du nemlig tråden
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
21. juli 2004 - 23:06 #22
Hej!

Okay, er gjort!

/Dr. Deagle
Avatar billede dakrunz Nybegynder
21. juli 2004 - 23:08 #23
Og så skal du lige acceptere det ;o)
Avatar billede maximuss Nybegynder
24. juli 2004 - 11:30 #24
Det var det jeg sagde....he he