Avatar billede jimmo Nybegynder
18. juli 2004 - 22:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Perflib_Perfdata_230.dat - hvad er den til?

Perflib_Perfdata_230.dat
========================
I
"C:\Documents and Settings\bruger\Lokale indstillinger\Temp"
eksisterer altid en fil benævnt "Perflib_Perfdata_230.dat".

Hvis man forøger at åbne den med Notepad, får man følgende fejludskrift: "Processen kan ikke får adgang til filen, da den bruges af en anden proces."

Den har jo åbenbart en en eller anden form for funktion hørende til Windows XP - men er der nogen, der kender formålet? Og kunne man mon på en eller anden måde få lov til at se ind i den - selv om den formentligt ikke ville umiddelbart "læsbar"?

Blot nysgerrig.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2004 - 22:14 #1
Alene det den ligger i Temp siger mig at den er helt unyttig.
Installer et program der rydder dine temp mapper og andet overflødigt, du kan finde to gode her:
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Derudover så snup lige en onlinescanning for både virus og spyware her:
http://spywarefri.dk/onlinevark.htm
X'block mod spyware og Housecall eller Bitdefender mod virus.
Avatar billede jimmo Nybegynder
18. juli 2004 - 22:14 #2
Nå, nogen gange får man "smuttet" indlægget afsted lidt hurtigt:
"Processen kan ikke får" skal være
"Processen kan ikke få" og
"formentligt ikke ville umiddelbart "læsbar"" skal være
"formentligt ikke ville være umiddelbart "læsbar"".
Håber nu, det er blevet mere læsbart.
Avatar billede jimmo Nybegynder
18. juli 2004 - 22:17 #3
Til fromsej 22:14.
Tak for din hurtige reaktion - men jeg har faktisk testet og er rimelig - indtil andet måtte modbevises - sikker på, at den "hører til" på lovlig vis.

Har du ikke selv sådan en fil i din XP?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2004 - 22:29 #4
http://www.talkroot.com/archive/topic/1385-1.html
Den ser legal ud.
Men fuldstændig unyttig, det er også derfor den ligger i temp.
Avatar billede jimmo Nybegynder
20. juli 2004 - 00:05 #5
Så fandt jeg frem til omstændighederne, hvorunder filen blev skabt. Det skete ved installationen af Adobes Acrobat Reader. Det viste sig også, at det var programmet "msiexec.exe", der havde åbnet filen - og det var derfor, den omhandlede fil ikke kunne slettes umiddelbart. I øvrigt forsvinder filen af sig selv efter genstart. Man skal nok erindre sig selv om, at selvom et program ikke kræver genstart, går situationen efter installation først over i "normal-tilstand" ved en efterfølgende genstart. Så sag afklaret - sag slut.
Avatar billede vivi Nybegynder
27. april 2005 - 13:04 #6
Med 3 Pc'er og Windows XP indlagt har jeg ovennævnte fil liggende på den ene i biblioteket Windows/temp. Den kan ikke umiddelbart slettes, men jeg regner med, at RegCleaner kan. Min kommentar går på, at filen i mit tilfælde ikke forsvinder. Tværtimod kommer der ny hver dag med et nyt nummer. perflib_perfdata_xx.dat
Jeg har nok på et tidspunkt givet Acrobat Reader lov til at få adgang til min PC - så tak for denne oplysning. Filen skal ud, det er vist kun Adobe, der har glæde af den.
v.h.
Vivi