Avatar billede lonepeter Novice
18. juli 2004 - 18:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Adobe GoLive

Hejsa...!

Jeg skal lige høre engang... - Jeg mangler et program til at lave/vedligeholde min hjemmeside i og har hidtil brugt frontpage. Mit spørgsmål er så, kan jeg lige så godt bruge Adobe GoLive til denne opgave? Jeg har ikke et hak forstand på html så det er vigtigt for mig at det er let at finde ud af.

Hvad er den største forskel, når man kun skal lave en simpel hjemmeside, på de to programmer?
Avatar billede jamiros Novice
18. juli 2004 - 19:19 #1
GoLive eller Dreamweaver er udemærkede programmer.
De giver dig betydeligt flere muligheder, men kræver også en lille smule mere indsigt.
Avatar billede lonepeter Novice
18. juli 2004 - 19:21 #2
Skál jeg forstå det sådan at det ikke er lige så let at gå til som frontpage? I givet fald findes der så andre programmer der er lette at gå til end frontpage?
Avatar billede jamiros Novice
18. juli 2004 - 19:43 #3
Frontpage er muligvis det letteste, men det der kommer ud af at arbejde med FrontPage er ikke så fantastisk. GoLive og Dreamweaver er rimeligt lette at arbejde med, men giver samtidig muliheden for at arbejde mere avanceret.
18. juli 2004 - 19:54 #4
Bliv ved FrontPage så længe det kun er en simpel hjemmeside, du skal redigere.

GoLive indeholde en lang række funktioner til håndtering af multimedier; men er det ikke aktuelt på webstedet, vil det sikkert forvirre mere end det vil gavne dig.
Avatar billede spe Nybegynder
18. juli 2004 - 21:37 #5
GoLive er som skrevet et udemærket program og godt egnet hvis du selv er lidt grafisk kreativ. Du behøver ikke vide noget om html da du arbejder lidt mere som i et sideopsætningsprogram, altså kan placere billeder og tekstboks og flytte rundt på dem.
Du kan komme i gang med programmet ved hjælp af et hæfte fra IDG, koster så vidt jeg husker 89 kr.
Avatar billede hcma Novice
18. juli 2004 - 21:57 #6
Jeg har fået foræret GoLive 5.0 og har tænkt mig at kigge på den. Det første jeg gjorde efter at have fået det, var at gå op på biblioteket for at se hvad de havde.
Jeg fandt så et par bøger/hæfter som jeg syntes var informative, og købte dem så.
Det drejer sig om: Adobe GoLive 5.0 Classroom in a Book samt det hæfte "spe" nævner.
Hvis jeg ikke havde fået foræret GoLive, havde jeg temmelig sikker også kigget lidt eller meget på Dreamweaver.
Prøv at se om du kan få noget ud af at se lidt i bøgerne/hæfterne om begge programmer.
Avatar billede lonepeter Novice
19. juli 2004 - 11:00 #7
Tak for svarene... :-)

Deder vil have del i points´ne må lige poste et svar...
Avatar billede jamiros Novice
19. juli 2004 - 11:21 #8
Der er postet svar :-)
Avatar billede hcma Novice
19. juli 2004 - 11:30 #9
lonepeter >>  du bestemmer, hvem der skal have point. Hvis du synes at flere end dem, som allerede har lagt et svar fortjener point, beder du dem om at lægge et.