Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2004 - 11:23 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

starwars film ?

jeg har optaget flg starwars film men i hvilken række følge kommer de og hvilke film mangler ?

jeg har optaget flg :

star wars speciel edition

star wars -the empire strikes bach / speciel edition

star wars -return of the jedi / speciel edition

star wars -episode 1 the phantom menace

nu ser jeg på en kanal at de viser starwars episode 2 klonernes angreb hvor hører denne til i listen ?

hvilke film findes der tænker ikke her på serien der kører i tv nogen gange
Avatar billede syvon Nybegynder
18. juli 2004 - 11:27 #1
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 11:34 #2
Your search for 'star wars' returned 6 results in our MOVIE VAULT:

Movie Vault Search Results:
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)Director: George Lucas
Starring: Liam Neeson, Ewan McGregor, Natalie Portman, Jake Lloyd, Ian McDiarmid, Pernilla August

Star Wars: Episode II - Attack Of The Clones (2002)Director: George Lucas
Starring: Ewan McGregor, Nathalie Portman, Hayden Christensen, Ian McDiarmid, Pernilla August, Ahmed Best, Anthony Daniels, Samuel L. Jackson, Frank Oz, Andrew Secombe, Silas Carson, Kenny Baker, Christopher Lee, Jimmy Smits

Star Wars: Episode III (2005)Director: George Lucas
Starring: Ewan McGregor, Nathalie Portman, Hayden Christensen, Ian McDiarmid, Ahmed Best, Anthony Daniels, Samuel L. Jackson, Frank Oz, Andrew Secombe, Silas Carson, Kenny Baker, Christopher Lee, Jimmy Smits, Peter Mayhew

Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)Director: George Lucas
Starring: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Alec Guinness, Anthony Daniels, David Prowse, Peter Mayhew, Kenny Baker

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)Director: Irvin Kershner
Starring: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Billy Dee Williams, Anthony Daniels, David Prowse

Star Wars: Episode VI - Return Of The Jedi (1983)Director: Richard Marquand
Starring: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Anthony Daniels, Kenny Baker, Frank Oz, Alec Guinness, Billy Dee Williams, David Prowse, Peter Mayhew, Sebastian Shaw, Ian McDiarmid

kilde > http://movieweb.com/movies/search.php
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:34 #3
http://www.digitalempire.dk/forum/board.php

opret en tråd herinde.

Denne gut er TOTAL star wars freak :-9
Avatar billede blyno Praktikant
18. juli 2004 - 11:38 #4
.. og såh er der jo de to ewok film. Og så mener jeg også der er en christmas special..
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2004 - 11:49 #5
i hvilken række følge passer dem jeg har ?

syntes ikke de titler er det kun de 2 nederste på min liste
Avatar billede henrikgn Nybegynder
18. juli 2004 - 11:55 #6
Jeg udbygger lige lidt:

Starwars 4 blev lavet i 1977 i originaludgaven. Denne blev digitaliseret og udkom i 1997 i "Special Edition". Starwars 5 - The empire strikes back er fra 1980 og special edition ligeledes fra 1997. Den sidste film i serien er Starwars 6 - Return of the Jedi fra 1983. Også den udkom som Special Edition i 1997.

I 1999 kom Starwars 1 - The Phantom Menace ud og i 2002 den seneste film: Starwars 2 - Attack of the clones. Til næste forår (2005) kommer Starwars 3, som den sidste starwars film (formentlig).

Egentlig ville George Lucas lave 9 film... men har vist besluttet sig for at holde sig til 6.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2004 - 13:06 #7
I skal have tak for jeres svar i mellemtiden har jeg kigget introerne igennen på de film jeg har og det er flg jeg kom til :

episode I (1) / The phantom menage ( Den usynlige fjende )

episode IV(4) / A new hope ( et nyt håb )

episode V (5) / The empire strikes back ( imperiet slår igen )

episode VI(6) / Return to jedi ( jedi ridderen vender tilbage )

så det er kun 2 og 3 jeg mangler og 2 kommer på tv den 2 og 4 august
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2004 - 13:07 #8
iøvrigt interesante links i kom med som jeg vil kigge lidt mere på for mere info om disse film
Avatar billede blyno Praktikant
18. juli 2004 - 14:49 #9
Næsten korrreky.. For selvom at GL altid har påstået det med de 9 film, så var den første vist nærmere ment som en stand-alone mellem andre projekter.
Ved de første visninger i USA af den havde heller ikke Episode IV med i starten (men det kom hurtigt til..)
Avatar billede darth-domino Nybegynder
18. maj 2005 - 15:08 #10
jetdirect: Jaaa... så du mangler altså:

Episode 2 (Clone Wars)
Episode 3 (Revenge of the Sith)
Episode 4 - Standard Edition (A New Hope)
Episode 5 - Standard Edition (The Empire Stirkes Back)
Episode 6 - Standard Edition (Return of the Jedi)
Ewok Adventure - Caravan of Curage (Ewok film)
Battle For Endor (Ewok film)
Star Wars Christmas Special Edition

Alt i alt: 8 film!

Og hvis du er MEGET fanatisk (som jeg selv), skal det liiiige siges at den version som udkom i 1997, altså den Standard Edition af Star Wars Episode 4 som udkom i 1977, IKKE er total magen til den fra 1977! Der er et par enkelte ting som "Mangler"! Kan selv lige huske hvor Han Solo og Chewbacca bliver jagtet på Death Star, at nogen Storm Troppers siger "Close the blastdoor, close the blastdoor" og det er IKKE med i den version fra 1997, men altså i den fra 1977! Og det rigtigt sjove er at den sætning faktisk er med igen i Special Edition!!!