Avatar billede cd23mj Nybegynder
17. juli 2004 - 17:52 Der er 5 kommentarer

min seagate harddisk vil ikke funge i min computer! hvad gør jeg

Hey

ok sidder her og prøver at få min kammerats nye computer igang...

den vil simpelthen ik finde den Seagate 120Gb Sata disk

han har:
Asus A7N8X-E Deluxe
barton
og en bænder på Ide som secundary slave...

har prøvet at skifte sata En- /disabel, jumperen

og vi har sat disken i min comp, partiseret og formateret den... kører perf. i min maskine

når den så ryger tilbage i hans vil den simpelthen ik finde den

lige når computeren starter kommer der en "raid scanner" hvor den finder (sata 0/1 ST312....  1130000 kb) som er den HD

og den går så videre til win XP instalationen og der siger den så at der ingen harddisk er i systemet...

og i bios'en kan den kun finde brænderen...

har prøvet begge sata kabler og i begge porte...
hva faen er fejlen...?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
17. juli 2004 - 17:54 #1
hjæææælp søges :P
rette forum:
http://www.eksperten.dk/spm/520709
Avatar billede marzman Nybegynder
17. juli 2004 - 18:13 #2
du skal aktivere SATA i bios og ikke raid!!!!
Avatar billede cd23mj Nybegynder
17. juli 2004 - 18:50 #3
det var ik det der var galt, har fundet problemet ellers tak du får bare points
Avatar billede cd23mj Nybegynder
17. juli 2004 - 18:50 #4
merci
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2004 - 02:25 #5
Har du selv løst problemet / fundet fejlen opretter du selv et svar, markerer eget navn og klikker Accepter. Dermed lukkes spørgtsmålet. Der skal ikke gives point for "ingen hjælp" selv om der er lagt et svar, som altså ikke var løsningen.