Avatar billede tvt Nybegynder
17. juli 2004 - 01:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med Zyxel ZyWall1 på TDC Bredbånd Prof.

Hejsa,

Jeg har et problem med min Zyxel ZyWall1 som jeg har sat til at køre istedet for min Speedstream 5880. Da jeg skiftede fik jeg sat den op, og det virkede fint. Efter ca 1 time så ryger nettet. Hvis jeg derefter skifter til min 5880 så kører det igen og jeg kan skifte tilbage til zywall'en i ca 1 times tid.. nogen forslag?
Avatar billede zenorph Nybegynder
17. juli 2004 - 14:50 #1
Nu skriver du ikke, om du har prøvet at opdaterer en evt. firmware i selve ZyWall'en, men mit forslag vil være, at du lige nupper denne seneste opdatering og ser om det hjælper - kan hentes her: ftp://ftp.zyxel.dk/zywall1/firmware/zywall1_V3.60(WD.3)C0_Standard.zip

Husk også, at hvis du har fået brugernavn og adgangskode tilsendt fra TDC, skal du vælge "PPP over ethernet" i dine indstillinger under "Advanced --> WAN"
Endvidere, alt efter om du har fået fast eller dynamisk IP, skal du vælge, "used fixed IP-adress" eller "Get automatically from ISP"

Håber du kan bruge det !
Avatar billede tvt Nybegynder
17. juli 2004 - 15:41 #2
Jeg tror at problemet er løst nu.. jeg venter dog lige med at lukke spørgsmålet til jeg er helt sikker.. jeg har fast ip, men skulle alligevel sætte routeren til at få info fra TDC.. giver jo ik det helt store mening:>
Avatar billede tvt Nybegynder
17. juli 2004 - 21:26 #3
..
Avatar billede ataxx Nybegynder
18. juli 2004 - 20:26 #4
en bb prof kører ikke pppoe.
hvis du har en ny bb prof, samt en 5880, har du sikkert det der hedder fast dhcp tildelt ip
det vil sige at din ip er tildelt via dhcp, men at det ALTID er den samme ip du får.
dhcp lease'en på tdc dhcp server er 1 time, det er måske der dit problem ligger.
det kan godt tyde på at din zyxel router ikke får en ny ip fra dhcp serveren.