Avatar billede scivias Nybegynder
17. juli 2004 - 01:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside ved computernedbrud

Jeg er aktuelt blevet midet om følgende:
Jeg laver på amatørbasis en hjemmeside i Dreamweaver, som efterhånden er blevet temmelig stor. Hvis nu uheldet er ude og computeren efter nedbrud skal genindstalleres med programmer osv., herunder mit Dreamweaverprogram, vil dette så umiddelbart kendes ved hjemmesiden som den ligger på nettet så jeg blot kan arbejde videre som før eller er alle links til billeder, andre sider osv. blevet afbrudt. Hvordan sikrer man sin hjemmeside bedst muligt?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. juli 2004 - 01:32 #1
Hvis du har uploadet hele hjemmesiden til web serveren vil du altid være i stand til bare at angive dine FTP informationer i en ny installation af DW, downloade alt fra Web Serveren ned på PC'en via DW (Eller et hvilket som helst andet FTP prg.) og du kan arbejde videre som om intet var sket.

Hvis nu feks. jeg skulle hjælpe dig med din hjemmeside, kunne du bare sende mig FTP informationerne til Web Serveren. Så ville jeg downloade hele sitet og have nøjagtigt det samme i DW som du har i din DW.
Avatar billede scivias Nybegynder
17. juli 2004 - 21:59 #2
Hej og tak for svaret. Jeg forstår det sådan at den komplette hjemmeside altid vil kunne downloades fra serveren og videreudvikles fra DW, selv om det f.eks. er på en nyindstalleret computer, dvs. den komplette hjemmeside rummer alle links og stier i sig selv og er ikke afhængig af den DW på den computer, hvor siden oprindeligt er lavet.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. juli 2004 - 11:19 #3
Ja selve sitet vil altid kunne downloades fra serveren.

http://mm-exporter.joexx.de/

Et fint lille prg. som laver en backup af en masse settings i DW, så det er let at geninstallere.