Avatar billede gawc Nybegynder
16. juli 2004 - 05:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Endnu et Hvilken Printer spørgsmål.

Min gamle Epson SC 400 er død, og da jeg ikke har den fjeneste ide om printere søger jeg et hjælp, godt råd eller lign.

Mit forbrug er begrænset....
Dokumenter, primært tekst, måske med et par bilelder (rapporter og den slags)
Så skal den også bruges til at printe større bilelder ud.... IKKE FOTOS.... bare på alm. papir og sådan...

så den skal være farve, og ink, og ikke koste 1 mio. kr....  jeg kunne forestille mig, man kunne få sådan en til max elle romkring 1000kr....

men hvilken ??? :)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. juli 2004 - 08:14 #1
Hejsa
Hvis du ikke bruger den meget, saa er en ink-jet en daarlig ide fordi blaekken hurtigt toerre ud - det bedste vil vaere en sort-hvid laser printer hvis du kan undvaere farver. Laser printere en MEGET driftsikre og billige i brug.
Jeg kan varmt anbefale noget ligende dette:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77518
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77456

Skipper
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juli 2004 - 08:20 #2
Ligeneget hvilken en, så køb en hvor farverne sidder enkeltvis. Ikke som i HP hvor der er en farve og en sort patron. Det giver alt for meget spild, da farverne ikke opbruges lige hurtigt.

Canon 455, 475D og 560 har alle 4 farve system, så de skulle være til dit behov. Samtidigt er prisen mellem 570 og 949 kr. ifølge EDBpriser.dk

Min kæreste har en 965, der er en rigtig fotoprinter med 6 farvesystem og som kan skrive til kant.

Du kan lave produkt sammenligninger af cannon printere her: http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/index.asp#
Avatar billede gawc Nybegynder
16. juli 2004 - 12:39 #3
egidiussen->  Vil gerne have farve, så derfor holder jeg mig til ink....

james_t_dk-> hehe tak for linket, men de ser nu nøjagtig ens ud for mig, de 3 printere :) som sagt har ikek den fjerneste ide, men har da skrevet Canon printere lidt bag øret, venter med at give godkendt dog, for at se om der kommer flere.....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juli 2004 - 23:37 #4
Mit råd ville i første omgang være som skippers. Dog ville jeg henvise til http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90864 der er helt usædvanlig godt udstyret med ram, samt printer op til 2400 dpi optimeret. Det er så også en helt ny model.

Men din grænse på kr. 1000,- og farve, sætter helt klart blækprinteren forest.

Hvad blækprintere angår, har jeg på almindelige og fotomodeller helt klart Epson som min favorit. Canon bryder jeg mig ikke om, udelukket fordi de har en rigtig ringe support og videreudvikling af drivere til ældre produkter. Du risikerer derfor at stå med en printer og et nyt operativsystem om 2 år, som ikke kan arbejde sammen.

Og da Epson er den eneste fabrikant, der for alvor går op i separate blækpatroner (bedre økonomi), er det helt klart min favorit. Når vi snakker ikke fotoprintere, er det i øjeblikket http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69598 der med mine øjne er det bedste køb. Den ville jeg selv vælge, hvis min gamle HP970´er skulle stå af.
Avatar billede gawc Nybegynder
18. juli 2004 - 18:07 #5
Smider du et svar på Ole Madsen ? har lige bestilt den Epson printer der...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. august 2004 - 22:22 #6
Sorry - har ikke set det før nu :-)

Men så har du vel fået den prøvet, så tillykke med den.