Avatar billede peargun Nybegynder
14. juli 2004 - 16:17 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

HijackThis log kontrol

Jeg har forsøgt med både Spybot, Adaware og AVG antivirus intet hjælper, og nu ser jeg mig nødsaget til at bruge Hijackthis. Men jeg er langt fra ekspert i pc. Er der nogen der gider hjælpe mig med at kontrollere denne log og fortælle mig hvilke jeg skal slette:
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 13:36:14, on 14-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Firewall\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Per\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\56IVNQXZ\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: EarthLink Popup Blocker - {4B5F2E08-6F39-479a-B547-B2026E4C7EDF} - C:\Programmer\EarthLink Toolbar\Pnel.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {E38F1BAF-7DDA-4421-AEB4-83FD40C5AC42} - C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Firewall\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O18 - Filter: text/html - {21850CE8-A32E-44C6-AB12-3C1D0D3969A2} - C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll
O18 - Filter: text/plain - {21850CE8-A32E-44C6-AB12-3C1D0D3969A2} - C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll

Mange tak
Per Hviid Gundtoft
Avatar billede resist Nybegynder
14. juli 2004 - 16:42 #1
Nu skal jeg kigge loggen igennem.
Avatar billede resist Nybegynder
14. juli 2004 - 16:58 #2
Opret en mappe kun til HijackThis. Placer HijackThis i denne mappe.

Hent det her program først:
http://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix  - samme program som under.
http://www.rokop-security.de/main/download.php?op=getit&lid=59 – samme program som over.

Efter download dobbeltklikkes på exe-filen og der klikkes på knappen: Desinfektion starten"
Herefter skal computeren genstartes. Cleaneren starter nu automatisk for at afslutte desinfektionen.
Herefter køres engang med CWShredder, da den lige skal fjerne en enkelt registrering.

Hent CWShredder her:
http://www.computercops.biz/zx/phoenix22/cws.zip

Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer (f.eks Antivirus, Firewall, SpywareGuard mm), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.

Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. NB. Gælder kun for dem som kører med Windows XP eller ME. Der er ikke systemgendannelse i Win98 samt Win2000. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

O2 - BHO: (no name) - {E38F1BAF-7DDA-4421-AEB4-83FD40C5AC42} - C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" –osboot

O18 - Filter: text/html - {21850CE8-A32E-44C6-AB12-3C1D0D3969A2} - C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll
O18 - Filter: text/plain - {21850CE8-A32E-44C6-AB12-3C1D0D3969A2} - C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll

-------------------------------------------------------------------
For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand søg og slet:

C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll >>>> filen

Husk at genaktivere dine sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.

Genstart og kopier en ny log herind – tak.
Avatar billede peargun Nybegynder
14. juli 2004 - 20:57 #3
Mange, Mange tak for hjælpen resist. Kæft hvor var det dejligt for en gang skyld at åbne på den side man nu engang havde bestemt skulle være startside.

Der var tre små problemer.

1) Når jeg har trykket på "start Desinfektion". På det program jeg har downloaded fra: "deshttp://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix. Så sker der ingenting, selv efter jeg har genstartet.

2) Når jeg downloader HijackThis kan jeg ikke efterfølgende åbne den, og bliver nød til at downloade den igen.

3) Jeg kunne heller ikke finde
C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll >>>> filen

Jeg tror nu det er mindre problemer, det virker i hvert fald nu og det er jeg meget glad og taknemlig for.

Her er log-filen jeg har lavet efterfølgende:
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 20:46:54, on 14-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Firewall\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Per\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\GXMNKDUR\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://by22fd.bay22.hotmail.msn.com/cgi-bin/HoTMaiL?curmbox=F000000001&a=b6ae243e515e9023886c42060e909e20&fti=yes
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: EarthLink Popup Blocker - {4B5F2E08-6F39-479a-B547-B2026E4C7EDF} - C:\Programmer\EarthLink Toolbar\Pnel.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Firewall\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)

Endnu engang mange tak for hjælpen
Per Hviid Gundtoft
Avatar billede resist Nybegynder
14. juli 2004 - 21:16 #4
Vi er desværre ikke helt færdige ;-)

Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand. Find og slet (hvis den er der):

C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html >>>> filen

Tag en tur med CWShredder (dette program har du jo hentet)

Genstart normalt og ny log – tak.
Avatar billede peargun Nybegynder
15. juli 2004 - 22:23 #5
Der er lige et lille problem.
Hver gang jeg har scannet og fået fixet de fire filer og derefter scanner igen, så er de der med det samme igen. Jeg har deaktiverede systemgendannelse på alle drev. Er det fordi jeg skal vente med at scanne til jeg har genstartet i fejlsikret tilstand, og hvordan gør man egentlig det. Min spywareguard er også begyndt at advare om at min frontpage bliver ændret når jeg sætter hijackthis til at fjerne de fire filer.
Håber du lige kan hjælpe mig med det sidste.
Endnu engang mange  tak.
Per Hviid Gundtoft
Avatar billede resist Nybegynder
15. juli 2004 - 22:57 #6
Kom lige med en ny log fra HijackThis - tak.
Avatar billede demoknud Nybegynder
15. juli 2004 - 22:59 #7
resist.. kunne jeg ikke få dig til at kigge ind på mit spørgsmål..

og mange gange undskyld forstyrrelsen her i dette spørgsmål
Avatar billede peargun Nybegynder
16. juli 2004 - 00:56 #8
Jo, selvfølgelig, den er her. Håber du kan finde ud af hvad man kan gører

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 00:53:59, on 16-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Firewall\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Per\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\VYORBD0D\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://by22fd.bay22.hotmail.msn.com/cgi-bin/HoTMaiL?curmbox=F000000001&a=b6ae243e515e9023886c42060e909e20&fti=yes
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: EarthLink Popup Blocker - {4B5F2E08-6F39-479a-B547-B2026E4C7EDF} - C:\Programmer\EarthLink Toolbar\Pnel.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Firewall\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
Avatar billede resist Nybegynder
16. juli 2004 - 08:33 #9
Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart). Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)

Find og slet:

C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html >>>> filen mfplay.dll/sp.html

Genstart normalt og ny log – tak.
Avatar billede resist Nybegynder
16. juli 2004 - 09:31 #10
Når du fixer fra fejlsikret tilstand, så sørg for at dine sikkerhedsprogrammer er deaktiverede.

Hent og kør også denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Avatar billede peargun Nybegynder
17. juli 2004 - 15:41 #11
Jeg tror det er fordi jeg er lidt smådum til det her med computerer. Jeg kan ikke finde C:\WINDOWS\system32\mfplay.dll/sp.html >>>>filen mfplay.dll\sp.html.
Gider du ikke forklare hvordan man finder og sletter den, som hvis du skulle forklare det for et 8-årigt barn.
Tak for din tålmodighed forresten.
Hijackthisloggen er stadig den sammen
mvh.
per
Avatar billede resist Nybegynder
17. juli 2004 - 21:06 #12
Vi prøver en ny angrebsvinkel ;-)

Hent værktøjet About:Buster lavet af Rubber Ducky:
http://tools.zerosrealm.com/AboutBuster.zip
Opret en mappe på dit skrivebord, og pak About:Buster ud i denne mappe. Genstart i fejlsikret tilstand. Kør programmet og kopier resultatet ind i en tekst-fil
Genstart normalt og kopier resultatet fra About:Buster ind i dit næste indlæg sammen med en frisk HijackThis-log - tak.
Avatar billede peargun Nybegynder
17. juli 2004 - 22:42 #13
hej resist.
Første gang jeg kørte programmet så fandt den filen og ordnet den. Men da jeg gjorde det igen, fandt den den ikke. Nedenfor er loggen fra Hijackthis, men her ser det ud som om de filer ikke er fjernet! Kan du ikke lige beskrive hvordan man finder og fjerner den C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html >>>> filen mfplay.dll/sp.html

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 22:37:46, on 17-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Firewall\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Per\Skrivebord\Sikkerhed\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://by22fd.bay22.hotmail.msn.com/cgi-bin/HoTMaiL?curmbox=F000000001&a=b6ae243e515e9023886c42060e909e20&fti=yes
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: EarthLink Popup Blocker - {4B5F2E08-6F39-479a-B547-B2026E4C7EDF} - C:\Programmer\EarthLink Toolbar\Pnel.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Firewall\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
Avatar billede fbj1 Nybegynder
17. juli 2004 - 23:32 #14
Hej peargun

Du skrev: "Kan du ikke lige beskrive hvordan man finder og fjerner...." - hvis det var så nemt, så havde Resist forklaret dig det for et stykke tid siden.

Jeg kender Resist og jeg har en fornemmelse af, hvad han vil spørge om :-)

1. Kørte du Aboutbuster med computeren startet i Fejlsikret tilstand? Begge gange?
2. Du har ikke kopieret Aboutbuster slutrapport herind - hvorfor ikke?

Den laves i Aboutbuster vinduet og hedder "Buster Report" .... den kunne se sådan her ud (på en ren computer):

-- Scan 1 --------
About:Buster Version 1.30
Attempted Clean Of Temp folder.
Pages Reset... Done!

3. Højreklik på Spywareguard ikonet nede ved uret (SG), vælg Reports og gå ned i bunden til den seneste meddelelse - kopier den ind i dit næste indlæg. Det kunne være interessant at vide om Spywareguard beskytter den forkerte (falske) startside.

4. Jeg vil bede dig om at hente denne lille fil:

http://home8.inet.tele.dk/fbj/appinit.bat

Gem den på Skrivebordet, dobbeltklik på den. Nu lægges der en lille tekstfil på skrivebordet (windows.txt) - åben den og kopier hele indholdet herind (det meste står i bunden af dokumentet), selvom det ligner "volapyk".
Avatar billede peargun Nybegynder
19. juli 2004 - 17:28 #15
Min mus er gået i stykker! På Det mest uheldige tidspunkt. Mens jeg venter på en ny, skriver jeg lige fra en offentlig computer.
Min About:Buster fandt en fil første gang, men der glemte jeg at kopiere den. Da jeg efterfølgende kørte programmet var den tom. Den viste det samme som du lige har vist.
Min startside bliver ikke ændret mere. Det er kun når jeg forsøger at slette de filer som Resist anbefalede at slette med Hijackthis at der kommer en advarsel fra min spywareguard, og efterfølgende viser det sig, at de stadig eksistere.
Jeg skal nok prøve at følge dit råd når jeg får en ny mus.
mvh.
per
Avatar billede fbj1 Nybegynder
19. juli 2004 - 17:58 #16
Ærgerligt med musen, men fint, at din startside ikke ændres. Din log tyder på, at du stadig har infektionen - derfor tricket med appinit.bat filen. Den efterfølgende tekst fil vil fortælle om du er inficeret eller bare skal have "ryddet op".
Avatar billede resist Nybegynder
21. august 2004 - 21:23 #17
Hvordan går det her?
Avatar billede peargun Nybegynder
03. september 2004 - 14:14 #18
ups undskyld resist. har været på lidt ferie. Men nu er jeg klar igen. Der er ingen problemer, men det ser ud som om min hijacklog stadig har nogle ting der skal fjernes.
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 14:09:54, on 03-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Firewall\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG6\avgw.exe
C:\Documents and Settings\Per\Skrivebord\Sikkerhed\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://by22fd.bay22.hotmail.msn.com/cgi-bin/HoTMaiL?curmbox=F000000001&a=b6ae243e515e9023886c42060e909e20&fti=yes
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Firewall\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)

håber du kan hjælpe og undskyld ventetiden
per
Avatar billede resist Nybegynder
03. september 2004 - 14:49 #19
Jeg håber, at du har nydt din ferie ;-)

Prøv lige at afinstallere Spybot og Spywareguard via tilføj/fjern programmer - de kan altid installeres igen ;-)

Genstart i fejlsikret tilstand uden netadgang – stikket fysisk ud. Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\mfplay.dll/sp.html (obfuscated)

Tag en tur med CWShredder – det program har du brugt før http://www.computercops.biz/zx/phoenix22/cws.zip).

Genstart normalt med net – ny log fra HijackThis – tak.
Avatar billede peargun Nybegynder
03. september 2004 - 20:15 #20
hej resist-
Nu tror jeg sgu det lykkedes, de er der vist ikke mere. Til gengæld synes jeg ikke rigtig CWShedder virkede, men det er vel ligemeget når bare de er væk.
Her er log
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 20:08:26, on 03-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Firewall\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Per\Skrivebord\Sikkerhed\HijackThis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://by22fd.bay22.hotmail.msn.com/cgi-bin/HoTMaiL?curmbox=F000000001&a=b6ae243e515e9023886c42060e909e20&fti=yes
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Firewall\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)

mvh
per
Avatar billede resist Nybegynder
03. september 2004 - 20:52 #21
Sådan - det ser godt ud ;-) Nu tillader jeg mig at lægge et svar ;-)

Din log ser ren ud, og du må slå systemgendannelse til igen og sætte mappeindstillinger tilbage til oprindelige indstillinger.

Hvis du ikke allerede har Ad-Aware, så hent og installer programmet. Opdater det straks efter installationen - inden du kører en scanning. Fjern alt hvad programmet finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Her er et link til sikker surfing: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Prøv at genstarte et par gange, hvis snavset ikke er kommet tilbage, er computeren ren.
Avatar billede resist Nybegynder
03. september 2004 - 20:53 #22
Fungerer computeren, som den skal?
Avatar billede peargun Nybegynder
04. september 2004 - 00:51 #23
den er helt ren, mange tak for hjælpen, det er rart at den nu er helt ren (nu vil vel være et godt tidspunkt at tage en sikkerhedskopi på en cd eller hvad?)
    Jeg beklager at det nogen gange har taget lidt lang tid med mig, men det er desværre ikke helt min stærke side.
mvh
per
Avatar billede resist Nybegynder
04. september 2004 - 08:25 #24
Velbekomme ;-) Hvis computeren fungerer, som den skal, er det nok en god ide at tage en sikkerhedskopi.

Du kan lukke her ved at markere mit navn (resist) og acceptere svaret.