Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
14. juli 2004 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal der til af sikkerhed

Jeg står og skal til at købe en Windows 2003 Small Business Server - serveren kommer til at stå bag en firewall (Cisco SOHO router) og der kommer til at være alle de nyeste Windows updates på den - er det sikkerhed nok for hackere og andet snavns, eller skal der være noget mere sikkerhed på den. Den kommer til at kører AD, Exchange server, Filserver og SUS. Er min firewall nok? og er der eventuelt nogle steder man kan teste sikkerheden?
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2004 - 13:28 #1
Ja, hvis din router lukker af, hvor alle indgående forbindelser OG du har styr på klientsikkerheden, dvs. brugerne kører med nyeste patches og antivirusprogrammer OG de er kun medlem af "domain users" (og ikke administratorer), så er det OK.

Personligt vil jeg også have et antivirus program på serveren, men det er der delte meninger om...

Serveren benyttes naturligvis ikke som arbejdsstation (som jeg har set enkelte eksempler på)...
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2004 - 13:30 #2
du kan teste for åbne porte, på grc.com, der er også andre test på den side
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
14. juli 2004 - 13:51 #3
Hvad ville så være et godt bud på et antivirusprogam? Norton?
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2004 - 14:04 #4
Norton kan du ikke bruge, den lader sig ikke installere på en server, men Symantec (producenten af Norton), har deres Symantec Antivirus, den er til servere, og man kan samtidig styre opdateringer og lignende af klienterne centralt, mener ikke den koster SÅ meget igen i en 5/10 bruger licens (kig edbpriser.dk) for korrekt pris.
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juli 2004 - 01:19 #5
Hvorfor var det lige at mit svar blev afvist??
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
16. juli 2004 - 15:42 #6
ups sorry skal jeg oprette et nyt sådan at du kan få nogle point?