Avatar billede fomse Nybegynder
12. juli 2004 - 20:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at lave et billede 80% gennemsigtig

Jeg har en baggrund på min webside og vil gerne have en anden baggrund på en tabel.
Billedet i tabelen skal være hvid og 80% gennemsigtigt, kan det lade sig gøre? Og er der en som gider lave det til mig?

Det skal bare være et lille billede ca. 10x10px

Fomse:-)
Avatar billede wickedd Juniormester
12. juli 2004 - 20:17 #1
Du kan ikke lave et billede 80% gennemsigtigt - Det er en 100% eller intet.
Men du kan selvølgelig lave et billede hvor baggrunden er hvid, og billedet er 80% væk ...
Avatar billede weblex Nybegynder
12. juli 2004 - 20:17 #2
Jeps -hvad er det for et billede vi taler om?
Avatar billede wickedd Juniormester
12. juli 2004 - 20:18 #3
Det er bare måden at gif opførere sig :)
Avatar billede weblex Nybegynder
12. juli 2004 - 20:18 #4
wickedd - er 80% gennemsigtigt og 80% væk ikke det samme?
Avatar billede fomse Nybegynder
12. juli 2004 - 20:22 #5
Jeg har en baggrund i mit boby-tag: back.gif
Jeg vil gerne have en anden baggrund på en tabel: transback.gif
man skal kunne se 20% af back.gif gennem transback.gif

Kan du se hvad jeg mener?

Fomse:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2004 - 20:23 #6
Du kan gøre det med .png-formatet. Eneste problem er så at ikke alle browsere understøtter png.
Avatar billede fomse Nybegynder
12. juli 2004 - 20:28 #7
erikjacobsen>> Det gør ikke noget! bare det er IE og det bliver vist hvidt i andre.

Fomse:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2004 - 20:35 #8
Det er nu IE der halter bagefter med png - jeg ved ikke om det er noget der er tilføjet
eller rettet. Glem IE og få det til at virke i de rigtige browsere.
Avatar billede wickedd Juniormester
12. juli 2004 - 20:38 #9
Jow når han har en fast baggrund, så er 80% jo muligt :)
Jeg holder ferie, nyder livet og fatter intet :p
Avatar billede weblex Nybegynder
12. juli 2004 - 20:49 #10
he he...
Avatar billede fomse Nybegynder
12. juli 2004 - 21:56 #11
Er der en som kan lave det eller?...........

Fomse:-)

PS God ferie wickedd;-)
Avatar billede hcma Novice
12. juli 2004 - 22:53 #12
Avatar billede hcma Novice
12. juli 2004 - 22:55 #13
Avatar billede weblex Nybegynder
13. juli 2004 - 07:24 #14
Kan man få gifferne at se - så vil jeg gerne se på det.
Avatar billede le_bon Nybegynder
15. juli 2004 - 14:28 #15
Du kan hive gif'erne ind i Flash og publicere dem med transperans. Så virker det i alle browsere. Hvis metoden har interesse, så sig til, så forklarer jeg nærmere, eller du kan sende gif'erne til mig, så ordner jeg det for dig.

Mvh. le_bon
Avatar billede 7r00p3r Nybegynder
28. august 2004 - 10:00 #16
Det er altså muligt at lave billeder transperante...! (Jeg bruger Adobe CS)

Henter et billede ->

Duplicere det ->

Og derefter sætter jeg opacity til 80 % -!

Hvis du vil se det ordentlig så skal du lige lægge en baggrund ind bagved. Da det jo ellers bare er de der transperant mærker man kan se ;)

Hvis du vil se eks eller have noget uddybet så bare skriv!
Avatar billede le_bon Nybegynder
28. august 2004 - 10:12 #17
7r00p3r >> Jaja, den er vi med på, men prøv lige at hive dit billede ind i en html-side, og se om det så stadig er transperant.

fomse >> Skal vi ikke til at lukke spørgsmålet, eller??!!

Smider lige et svar for min løsning af 15/07-2004 14:28:14, som virker!!