Avatar billede elxx Nybegynder
12. juli 2004 - 20:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Defekt harddisk?

Undskyld jeg spørger så meget for tiden, og har en del åbne sårøgsmål. Jeg skal nok få den lukket snarest.

Dette spørgsmål lyder på at jeg har en 120GB SATA Maxtor-Harddisk, som laver nogle mærkelige ting.

Jeg har prøvet er miste filer på den. Jeg kan se filerne, men fyisk er de der ikke ifølge system. Mappen filerne ligger i fylder 0byte. Jeg kan ikke fjerne dem.
Så prøvede jeg at formattere disken, og starte forfra.
Nu har jeg så problemmet igen. Bare lidt anderledes. En setup-fil som ikke bliver kørt at noget andet program er skiftet fra at fylde ca. 700Mbyte til 256Byte, og filen er i brug ifølge windows. Selv i fejlsikret tilstand.

Jeg har aldrig haft det problem med min 160GB Seagate harddisk. Maxtor's fejlfindingsprogram finder ingen fejl.

Kan det være harddisken alligevel?
Avatar billede 0verride Nybegynder
12. juli 2004 - 20:12 #1
har du kørt begge test med maxtor´s program.

Hvad siger eventlog under system ?
Avatar billede elxx Nybegynder
12. juli 2004 - 20:24 #2
Det står ikke noget i eventlog. Jeg kørte alle test i testprogrammet. Men at der ligger en fil på lige præcis 256Kbyte som er binært syntes jeg selv virker som en harddiskfejl.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2004 - 20:54 #3
Hvis programmet ikke finder fejl, er der formentligt ingen fejl. Men prøv lige at scanne dine RAM for fejl.

Du kan også have virus.
Avatar billede elxx Nybegynder
12. juli 2004 - 21:19 #4
der er ikke fejl på mine ram. Det ved jeg. Desuden har det intet at sige, og virus har jeg heller ikke. Med sikkerhed.
Avatar billede elxx Nybegynder
12. juli 2004 - 21:40 #5
Har lige opdateret min virusscanner og testet for virus for en sikkerhedsskyld. Den fandt ingen farlige virus's som kan være skyld i dette.
Ang. ramtest er det meget kort tid siden jeg testede for det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juli 2004 - 08:42 #6
Tror nu stadig at jeg vil anbefale at du ram tester igen. eventuelt med memtest86 som du finder på www.ultimatebootcd.com

Når RAM står af sker det pludseligt og fejlene kan fremstår som meget underlige....
Avatar billede elxx Nybegynder
13. juli 2004 - 10:41 #7
ja.. memtest86 var også den jeg brugte sidst... Nu har jeg fået fjernet filen, men er stadig bange for, at fjelen opstaår igen. Filen kunne slettes efter reinstall af XP.
Avatar billede elxx Nybegynder
22. august 2004 - 22:46 #8
et svar