Avatar billede webgon Nybegynder
12. juli 2004 - 17:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FTP konto

Først vil jeg lige nævne at jeg er totalt newbie indenfor dette her område.

1) Jeg vil gerne lave det her FTP halløj på min PC... Men HVORDAN? Hvordan kan jeg sættte brugernavn/password op, og vælge den mappe jeg vil lave FTP med? Måske formulerer jeg mig dumt, men har INGEN viden på området!

2) Kan dette lade sig gøre på XP Home eller skal man have Pro?

Håber der er en der har et nemt svar!
Avatar billede timmerdk Nybegynder
12. juli 2004 - 17:41 #1
Har du lyst til at installere et simpelt program, så kan jeg godt guide dig?
Avatar billede webgon Nybegynder
12. juli 2004 - 17:45 #2
Nej, jeg vil helst sætte det op via Windows med mindre det ikke kan lade sig gøre i Home versionen :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 17:47 #3
IIS kræver Prof (medmindre man vil lave et hack).

Men jeg er helt overbevist om at du kan få andre FTP servere til XP Home.

Men opsætning afhænger naturligvis af valg af software.
Avatar billede webgon Nybegynder
12. juli 2004 - 18:03 #4
Hvis det ikke kan lade sig gøre med IIS i XP Home, må jeg jo finde noget software der kan lave det i home. Jeg tager i mod dit tilbud timmerdk (hvis det stadig gælder?) :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 18:16 #5
Check:
  http://www.tucows.com/ftpserver95_default.html
og snup en gratis med mange køer !
Avatar billede webgon Nybegynder
12. juli 2004 - 18:56 #6
Mange tak! har downloadet GuildFTPd... det ser ud til at virke :) Smid lige et svar for points :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2004 - 18:57 #7
ok