Avatar billede dakrunz Nybegynder
12. juli 2004 - 10:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

"DRIVER_ IRQL_ NOT_LESS_OR_ EQUAL" fejl.

Jeg har et større problem med ovenstående.

Jeg har skulle installere XP på min computer og få hver gang under installationen en blå skærm med ovenstående tekst.
Det startede med at komme efter jeg havde installeret mit nye motherboard, så jeg tænkte det måtte være det der var fejlen og puttede mit gamle i igen. Men så opstod fejlen også der under installationen og på samme tidspunkt.
Jeg har været lidt rundt på google og fundet nogle steder hvor folk har foreslået at det kunne være dårlige ram. Så jeg har kørt en nats omgang memtest86+ med "all tests" enabled, her fandt den ingen fejl, så det kan vel ikke være rammene?

Skal lige siges at der står noget om usbport.sys og så nogle hex-decimaler i bunden af det blå fejl billede, om det har noget at sige?

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 11:02 #1
har du prøvet at ressete bios, før du installerede.?
Avatar billede dakrunz Nybegynder
12. juli 2004 - 11:09 #2
Ja, jeg har været helt nede på mb og resette med jumper.

Kan det være et keyboard der er fejlen? Da den nævner usbport.sys i bunden af det "blå fejl billede". For det er nemlig det eneste jeg har kørende på usb.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 11:18 #3
hvis du har et usb-kort sat i, så tag det ud. Og hvis det er et usb-key board, så prøv et alm..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 11:27 #4
i det hele taget, så ha´så få ting i pcén, som muligt. Hvis du raid, så husk at installere driveren, i starten af installetionen.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2004 - 11:33 #5
Efter reset af BIOS er du så sikker på der er korrekt setting for USB Keyboard Setting - eller noget i den retning?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 11:34 #6
du mener i enable usb i dos.. go pointe..O)
Avatar billede dakrunz Nybegynder
12. juli 2004 - 11:35 #7
Ok, så har jeg lige at gå efter når jeg kommer hjem i eftermiddag.
Fandt lige en omformer til keyb. fra usb til ps2.
Jeg kører med en sata hd hvor der skal installeres en driver i starten, den skulle meget gerne være den nyeste. Men det kunne være jeg skulle prøve at installere på en gammel ata istedet for at se om det virker.
Avatar billede dakrunz Nybegynder
12. juli 2004 - 11:37 #8
jeps det med usb i bios har jeg husket... også efter reset :o)
Avatar billede dakrunz Nybegynder
12. juli 2004 - 23:53 #9
Nå, jeg tager den altså selv. Det viste sig at være min CPU der var fejlen... Prøvede med en anden på boardet og så var der ingen problemer overhovedet.
Men jeg må dog indrømme at jeg aldrig nogen sinde har været ude for en CPU kan være skyld i fejlmeddelelser af denne type??
Men tak for jeres tid :o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 23:58 #10
slev tak.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juli 2004 - 01:27 #11
I dette spm. var defekt cpu også årsagen
http://www.eksperten.dk/spm/342929
og ligeså her
http://www.eksperten.dk/spm/307438

mens det i andre spænder fra RAM til grafikkort og software. Den fejl er ikke hverken nem eller sjov.
Avatar billede dakrunz Nybegynder
13. juli 2004 - 10:17 #12
Tak for links'ne, det tyder på jeg måske også har knækket noget af CPU-kernen da jeg flyttede den over på det nye mb.
Men CPU'en er heldigvis det billigste af de tre ting (ram, mb og cpu) så der var da lidt held i uheld ;o)
Kan lige fortælle at det var først muligt at undgå den blå skærm efter jeg underclockede min CPU. Men den kører fint nu, både internet, spil, film osv.

Og nej, det er nok den mest kedelige fejlmeddelse at få, for man har vitterligt ingen anelse om hvad der er galt, med mindre man virkelig går det hele grundigt igennem. Og sådan noget tager tid :)