Avatar billede bedsize Novice
11. juli 2004 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskel på Gfx kort

Hej eksperter.!
Ledte lidt på edbpriser for at danne mig et indtryk om hvad man skal bøffe for de nye 6800 ultra grafikkort fra Nvidia.

Og løb ind i disse kort:

3D Club
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92927

Asus:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92044

Pris forskellen er ca. 1500kr, og den eneste forskel jeg kan se er at Asus's model har 2 digitale udgange mens 3D Club's har 1 digital og en analog.

Derudover er der måske også forskel på software pakken, men det er for mit vedkomne ikke vigtigt.

Selve grafik chippen er da ens ikk, og selve ydelsen skulle dermed også være 99% ens ikk.?

Normalt er jeg tilhænger af Asus produkter, men vil ikke give 1500kr ekstra bare for navnet..

Er der andet til forskel på disse kort..?
Avatar billede wickedd Juniormester
11. juli 2004 - 14:19 #1
Det er mærket og software pakken du betaler ekstra for, ellers er der ingen forskel.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2004 - 15:39 #2
Analog vidio signal på Club er RGB, og på ASUS S-vidio, ellers kan jeg ikke se nogen forskel, RAMDAC kører med samme frekvens osv osv ! !
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juli 2004 - 11:21 #3
Var det godt nok ? ? ? ?
Avatar billede bedsize Novice
12. juli 2004 - 11:40 #4
Ja! men hvad betyder det at det ene har RGB og det andet har S-Video signal, hvis nogen ved det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juli 2004 - 23:01 #5
RGB bruger 3 ledninger, 1 for rød, 1 for grøn og 1 for blå, hvor S-vidio er et kombineret signal, som normalt overføres på en leder med skærm.
Hvis du vil afspille en DVD i dit DVD drev, og have billedet på dit fjernsyn, så er det vigtig, at fjernsynet kan håndtere signalet fra dit grafikkort. Hvis dit fjernsyn ikke har en S-vidio indgang, så er det ikke spændende at have et grafikkort med S-vidio udgang.
Avatar billede bedsize Novice
13. juli 2004 - 02:28 #6
OK tak for info.